Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Igeln - 1 oktober 2009 22:06

Idag sa tre personer till mig att jag såg hemskt trött ut. En elev och två lärare. Det värsta var att jag kände mig pigg och glad. Innan.


Och ja. Nu släcker jag lampan.

Av Igeln - 1 oktober 2009 21:58

  


Nu kan jag sälla mig den lyckliga skaran flickvänner som kan loda runt i pojkvännens stora collegetröjor, det är en lyx som inte har varit mig förunnad tidigare. (Lyxa runt i pojkvännens urtvättade t-shirt eller långkalsonger däremot, dessa alternativ har funnits.) Fast det är ju nästan inet sant, ty Snippe har aldrig burit kreationen i fråga, den är spillter ny och kom direkt i min ägo. Och i den tänker jag loda runt i höst känner jag.


En annan lite klädesplaggsrelaterad detalj är morgondagen. Jag ska på begravning. Natalies begravning, tjejen som gick för mig förra läsåret. Jag börjar gruva mig nu. Inte för vilka kläder jag ska ha på mig utan för att jag inte vill dit. Jag vill inte träffa alla ledsna, fyfan, vart ska jag ta vägen, vad ska jag säga. Vad är min roll? men jag ska dit. Blir hämtad av två av hennes klasskamrater direkt från skolan. Vill nog avvika innan minnesstunden, får väl smyga iväg och leta upp någon busshållsplats...


Och till saken hör även att jag inte vet vad jag ska ha på mig. Vad har man på sig?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards