Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Skadedjur

Av Igeln - 23 september 2009 21:18

När jag sovit några timmar inatt vaknade jag av ett surr. Surr och nåt som kittlade. En jävla flugjävel. En stor fet och slö fluga som cirkulerade ovanför våra huvuden och helst av allt ville sitta i mitt ansikte. Varför, varför, VARFÖR funkar det så? Liknar jag en gödselhög när jag försöker sova? Luktar jag illa? Det höll på i vad som kändes som timmar. Till slut fick jag gömma mig under täcket och konstruera ett litet andninghål så att jag höll mig vid liv.


Somnade så om. Till strax efter fem, då kattlarmet gick igång. Utututututuuuuuuuuut. Ut. UT. Ututut. UUUUUUT. Det var budskapet som framfördes medelst jamningar. En jävla kattjävel. Assar drygtass. Det slutade inte heller, så precis innan jag kände att vansinnet tog över min kropp slängde jag mig ur sängen och Assar ur huset, skadeglad över att han inte skulle hinna få nåt att äta förrän på eftermiddagen när jag kom hem från jobbet.


När jag kom hem från tåget och förväntade mig en dansuppvisning av en svulten kille kom han långsamt släntrande över gården, och jag lovar att han hade bredaste kattflinet över hela ansiktet. Garanterat nån svikargranne som matar honom om dagarna.


Arg
 
 
Frida

Frida

24 september 2009 00:07

Fyfan, flugor kan ju dö! Jag menar seriöst, de borde inte leva längre, nu är det ju faktiskt höst! Tur att de är slöa och rätt lätta att fösa ut/smasha till. Dagtid, vill säga. På natten är det ju lite värre!

http://vad-frida-sa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Frida

24 september 2009 00:08

Förresten, ser nu att 'fösa' är ett ganska fint ord! Haha!

 
Ingen bild

Nina

24 september 2009 23:26

De slöa är fan de värsta. De blir lite extra äckliga av det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards