Alla inlägg den 16 september 2009

Av Igeln - 16 september 2009 21:22

Två fotosessioner blev det för mig. Mina tvåor hämtade mig också. Båda gångerna fick jag stå i mitten längst ut till höger. På min egen gymnasietid brukade jag placeras i mitten, liten och ynklig som jag alltid varit. När treorna fotades var det ett fasligt hårfixande, speglande och pipande om hur hemskt allt var. Fast alla är så otroligt fina. Jättefina tjejer (på rikt dessutom, jag är lätt klassföreståndare för skolans snyggaste klass). Och jag vet att några ställde upp bara för att jag bett om det, jag vill ha ett foto där alla är med, min första klass jag följt i tre år. Därav lite extra pipande. Jag stod just och tänkte på att de faktiskt hade ställt upp allihop (det finns med i ett klassrådsprotokoll; "Övriga punkter. Elevfoto. Klassen lovar dyrt och heligt att de ska stalla upp på klassfotot.") Jag ska bjuda dem på fika tror jag.


Resten av dagen flöt på i ett lite obestämt tempo. Två svensklektioner kunde jag skolka från, för det var biblioteksinformation med bibliotekarien i mina klasser, en genomgång som jag nu kan utantill och därför kände att jag kunde avvara. Istället hann jag utforma en uppsatsuppgift och förebereda etiklektioner. Mycket nöjd. Hade egentligen bara en riktig lektion, en svensktimme med min ihopslagna etta (industri och handel) där vi pratade om genrer och jag plötsligt fann mig själv stå och prata mig varm för tantsnuskets underbara värld. Jag lovade dem att ta med mig mitt favvoex och läsa lite högt. Vad har jag nu gett mig in på. Hjälp. Sen pratade vi om Tornedalen och Mikael Niemi och de skrev i sina loggböcker. Himla trivsamt. När jag gick från lektionen fick jag kommentaren "värst vad du ser glad ut då!" av en annan lärare. Och det var nog sant. Jag har tydligen haft en bra dag.


Nu nördas det i vardagsrummet för andra kvällen i rad. Samma här, i sängen där jag redan har placerat mig. Hörlurarna är på, dags för mera fjortis-tv.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards