Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

EFIT. Typ.

Av Igeln - 27 juli 2009 09:21

Igår hade vi en sån där semesterdag igen. Vi tog tåget till Stockholm och spatserade i några timmar. Bara skrotade runt, inget ärende, inget särskilt mål i sikte.



 Klockan 10. Frukost på balkongen. Den är ju så fin nu att det vore skam att inte utnyttja den. Det är ofta skam tyvärr, jag ska försöka ändra på det innan  det är försent.


 Klockan är precis några minuter efter 11. Tåg.


 Vid 12 åt vi lunch. Det är söndag, men som synes något detoxanpassad. Det gick ju ändå åt skogen senare på dagen när jag blev sjukt sugen på saltlakrits och hetsköpte värsta godispåsen.


 13. Fint med en stad med så mycket vatten.



 14. Finful klocka med tillhörande dalahäst och sen flaggor utanför Eriksdalsbadet.


 15. Mera vatten.


 16. Tillbaka på samma tunnelbanestation där vi klev av, med tio minuters marginal till tåget hem. Vi hann!


 17. Verkstad på vardagsrumsgolvet.


 18. Jag lade mig i sängen, drack choklad och åt korvmackor. och läste en deckare jag fått i present av Tove. Mord ljuva mord; jag kunde inte ha uttryckt det bättre själv.


 

19. Jag vände mig om och lade mig med huvudet i fotändan på sängen. Där låg en surrande kille.


Nån gång mellan 20 och 21 började vi titta på film. Den första ledsnade vi på, sen blev det I taket lyser stjärnorna. Jag grät.


 23. Filmen är slut och andra tidsfördriv tar över...


 
 
Ingen bild

Frida

27 juli 2009 22:19

Åh, kruuusbär! Smarrigt! Jag åt förresten också korvmackor idag.

 
Ingen bild

gowi

30 juli 2009 22:07

http://svt.se/2.107109/mitt_i_naturen
G.

 
Ingen bild

Nina

31 juli 2009 00:09

Frida: men jag gör ju inget åt de där krusbären! Lite sporadiskt plock bara, sen ligger de där i kylen och ger mig dåligt samvete. Imorgon är det allt eller inget som gäller.

gowi: Vafalls!? Vad menar de med att man helst inte vill träffa på iglar? Elakt förtal. Tack för länken!

 
Ingen bild

alexandra

4 augusti 2009 11:00

jaa.... vad ska man säga... helt sjuuukt osnällt att inte höra av sig när man är två minuter från mitt hem...
...ja jävlar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards