Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Igeln - 18 juli 2009 00:33

Jag har shoppat på nätet. Dyra krämer, mitt beroende kvarstår. För att väga upp ytligheten shoppade jag lite annat också; jag anmälde mig till en akvarellmålningskurs och beställde kursboken i förväg. Nu ska jag bara se till att plocka fram alla färger, penslar och akvarellblock. Damma av dem och mig själv lite... Sen är det bara att sätta på sig den storblommiga tunikan, sätta upp håret i en slarvig knut, pryda sig i de afrikanska träörhängena med djurmotiv och klingande silverarmband på båda handlederna, så är man igång. (Nästan så att man kan skippa det här med att måla då liksom. Vi får se. Ångerrätten gäller tills det är tio dagar kvar innan kursen börjar.)


I övrigt så har jag haft en perfekt semesterdag. Vi gick upp, tog en (visserligen något försenad och sedan förkortad) promenad, åkte tåg till Stockholm, badade på Långholmen, promenerade därifrån och mötte Eva, Peter och sedan Patrik inom loppet av fem minuter i samma park, hälsade på Linda som jobbade, köpte god sallad, tog tåget hem, jag tränade och sedan mötte vi upp Frida och Berra på taket och åt god mat och drack ljusgul öl till solen behagade försvinna alldeles. När vi kom hem låg gråkatten och väntade på oss på tröskeln.


Fint!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards