Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Pillertrillare

Av Igeln - 28 juni 2009 13:36

Klockan är tjugo i fem på morgonen. Vi har gått runt i neonstaden och förundrats och förfärats. Människan är ett sjukt, sjukt djur. Mina fötter värker och ögonvitorna är ögonrosor. Sängen hägrar. Tur att man tjackat piller som kan få en på fötter igen inför den planerade shoppingspreen imorgon då.


De verkar helt fantasiskt superbra alltså. Herregud, att denna mirakelkur (som såldes i ett skabbigt hak bredvid tvättomaten vi tvättade våra kläder i igår) inte kommit till Sverige än? Bara 12 piller och så är man i hamn.




 
 
Ingen bild

hjon

28 juni 2009 18:25

Tolv piller till friskhet, Nina? DU är ett sjukt, sjukt djur...

 
Ingen bild

Nina

29 juni 2009 02:34

Haha, du om någon borde väl känna igen ironi när den står tydligt att läsa mellan raderna hjon?

 
Ingen bild

hjon

29 juni 2009 11:05

Det jag läser mellan raderna får mig att känna mig tom. Ironi?

 
Ingen bild

Nina

1 juli 2009 19:48

Tom? Jag får snarare intrycket av att du är full.

 
Ingen bild

Full kan du vara själv.

2 juli 2009 19:03

hjon

 
Ingen bild

hjon

5 juli 2009 01:42

Det var inte alls så mycket fylla som gjorde det där. Senaste månaden har jag läst din blogg via Wii och det är så jävla jobbigt att inte kunna se var man skriver nåt och att skriva det igen på rätt ställe om man skriver det på fel ställe först.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards