Alla inlägg under maj 2009

Av Igeln - 2 maj 2009 22:37

Jag provade nyss en klänning jag hoppades kunna ha på ett bröllop i slutet av månaden. Det är en ångest det där bröllopet. Jag är ovan vid sånt där, hur beter man sig och vad fan har man på sig? Efter att ha plöjt igenom stan idag, trängts i provrum, slitit i klänningar och släpat på kassar, men ändå kommit hem med allt annat än bröllopskläder kom jag att tänka på en klänning som länge vilat i min garderob. Den skulle ha blivit nyårsstassen men det bidde icke så. Den har legat oanvänd i ett halvår snart.


Jag provade den nyss. Den var för liten. Över brösten.


Amenvafan.


Det måste vara nåt sjukt fel på modellen. Är det nånstans jag är som smalast, smärtast, minst och plattast så är det där. Men nej. Annars satt den fint, midjan, höfter, oja.


Bittert.


Nu är jag sjukt sur och känner mig otroligt obekväm i min egen kropp. Sitter i mjukisbyxor och en tröja som inte är en bröllopsklänning men som införskaffades idag. Stor, blå, mjuk. Särskilt rymlig är den över brösten, märk väl.

Arg
Av Igeln - 2 maj 2009 00:08

Det här har jag och Assar gjort idag (Snippe har tvättat, dammsugit och servat med kaffe):


Första anhalten


Sen trädgårdsstol. Assar tog skydd under.


Såhär kan lycka kännas


Trädgård. Vi bor nästan mitt i stan men ändå hör man ingen trafik. Stilla.


Jag flyttade mig efter solen och Assar flyttade efter min skugga.


Men sen ville han ligga på min kudde under min arm. Finaste katten.


Det växer Tove Jansson-tulpaner på gården...


Och andra. Och katter.


Sen blev jag ivrig och planterade krassen. Men jag får stå ut med att bära in och ut lådorna ett antal dagar till, innan frostrisken är över.


Därtill har jag ätit en parma och mozzarella-sallad på balkongen, ätit sushi i sängen, druckit te, ätit scones och tittat på ett Midsomer Murders-avsnitt. Samlat kraft.

Av Igeln - 1 maj 2009 23:30

I bilder:


Grötfrukost hos Maja och Henrik i vanlig ordning. Jag fick användning för min rosa champagne!


Utsikten från frukostbordet är inte helt tråkig...


Jag tror det var publikrekord i år! Så trevligt att Ekonomikumparken skippades.


Fridisk kärlek till en något motsträvig Spov.


Igelkärlek till en Snippe. På Snerikes champagnegalopp. Vi såg detta!



Kvällen avslutades med grill och samkväm hos Anders och Sigrid. Allt som allt en mycket trevlig sista april!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards