Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Ordning och reda, lite vila kanske på freda

Av Igeln - 21 maj 2009 22:14

I söndags kväll satt två trötta personer med varsin halväten pizza i köket och stirrade lite håglöst omkring sig. Vi funderade på vad som kunde göras åt Snippes längtan efter att flytta. (Jag tror han har nåt slags nomadblod i sig; vart fjärde år vill han ovillkorligen röra på sig, oavsett hur bra han än har det. Jag vill inte flytta. Inte Assar heller. Och egentligen inte Snippe heller, han är bara fylld av rastlöshet.)


Vi bestämde oss för att göra nåt åt mina böcker. En större bokhylla. Och mina kläder och skor. Ny byrå i hallen. Och ljuset. Måla köksbänkar, kökshyllor och spegelramen i hallen. Ny toastol. Alla dvd-filmer som står staplade mot cd-hyllan. Ytterligare en påbyggnadsdel till Billy. Och växterna. Nytt till balkongen och fönstren, bort med den skabbiga djungeln ovanpå kylen.


Och nu, torsdag kväll, är allt klart. Tur för oss båda att vi delar hetsigheten när det gäller att göra i ordning, vi är nog inte roliga att ha omkring sig för normalhastighetspersoner.


Det är alltså inte bara skolan som tagit av mina krafter senase dagarna, det är möbelinköp, växtinköp, möblerande, städande av källaren, sorterande av garderob, planterande, städande av skafferiet, tvättande, skurande av badrum, sandpapprande av allt som skulle målas... (Och det var bara vad jag gjorde.) Pyssel, pyssel. Inte många minuter över sen. Till nåt.


Men imorgon är jag ledig. Å jävlar vad jag ska vara ledig. Och vara hemma och trivas.


(I säkert några timmar i alla fall. Sen måste jag rätta. Rätta, rätta, rätta. Flera kilo uppgifter.)


 Inga högar med böcker på golvet!


 

Ljust. Liftarens Guide till Galaxen ligger och väntar på kudden. Den liksom skrek åt mig när jag var inne i svenskdepån häromdagen, och det vara bara att lyda. Vet inte vilken gång i ordningen.


 Vitmålat.


 Byrå. Lådor med underkläder, strumpor och skor. Finfint. Måste bara skaffa en ny lampa. Den här gör sig inte lika bra underifrån som ovanifrån.


 Pinnväxt


 Asså, kolla matchningen!


 Vitmålat här också.


 Luft.


 Billy börjar bli rätt lång nu...


 Ljust!


 Rester från surströmmingsskivan i höstas och fynd från Vaksala torg.


 Vaksala torg här också.


 Utsikten från balkongen som den ser ut en majkväll vid niotiden.


 
 
Frida

Frida

21 maj 2009 23:34

Haha, tur för Billyponken att ni har generös takhöjd... Han växer ju som en tonårspojke! Men du...vad var det för färg på luckor och grejer innan? Var det inte vitt? Fan vad hjärnan kan filtrera bort information alltså.

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

22 maj 2009 09:20

Jodå, luckorna var vita. Det är bara bänkskivorna och hyllorna vi målat. Och så har vi röjt bort allt (dvs all sprit...) som stod ovanpå skåpen, så att det blev ljusare där också.

 
Frida

Frida

22 maj 2009 09:39

Okej, jag förstår! Men vad hade de för färg innan då? Haha. Det blev fint hur som helst. Gillar verkligen klädförvaringslösningen i hallen! Smart och snyggt!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

melina

22 maj 2009 09:57

Ååå Ninis, vad fint ni har det!

 
Ingen bild

Sofia

22 maj 2009 15:16

Meh! Jag som har letat sockerlådor i över ett år och bara hittat en liten sketen en i Värmlands skogar för 400:-. Säg till mig om du hittar fler, behöver typ 2-3 st.

 
majs

majs

22 maj 2009 23:05

jag vill också ha sockerlådor.

http://majaeli

 
Ingen bild

Nina

22 maj 2009 23:19

Frida: Innan var de i hederlig gammal träfärg...

Melinis: Tack hörru!

Sofia: Jag såg en idag, i en liten, liten inredningsaffär som ligger typ snett mittemot Marks & Brands (heter den så?), längre ner mot ån liksom. 500 pix skulle hon ha för den.

 
Ingen bild

Nina

22 maj 2009 23:20

Majs: Du får väl speeda till affären då, innan Sofia hinner dit!

 
Ingen bild

Sofia

23 maj 2009 12:49

Majs, lugn du hinner! Jag tar mig ingenstans. Du behöver inte ens springa.

 
m.

m.

14 juni 2009 08:32

fint! tycker om enkelheter i inredningen hemma hos dig:)

http://www.walkingthecamera.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards