Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Igeln - 4 maj 2009 22:51

För nytillkomna eller glömska läsare vill jag bara förvarna att bilderna på mat från denna dag på intet vis representerar vad jag stoppar i mig en vanlig dag. Bara en vanlig söndag. Var god anmäl mig inte till myndigheterna, jag är skötsam idag. Tonfisk och keso till lunch, sushi till middag. Jag lovar.


Klockan är 10. Snippe gömmer sig inne på toaletten och Assar terroriserar lite sådär i allmänhet.


11. På promenad längs Fyrisån.


12. Snippe repar. Jag fick kanelbulle med mjölk som efterrätt av mig själv.


13. Fixar ärenden på stan. Hittar trötta spår av Valborg.


14. Efter stan handlade jag mat på Kvarnen och gick sedan förbi Gebit. Där köpte jag dessa för lite pengar. Den ena hade jag idag, den andra är planerad att bäras imorgon.


15. Soffläge. Förbereder jobb iklädd mjukisstassen och med med kakglass i näven.


16. Slutbedömer nationella prov i svenska.


17. Slutbedömer fortfarande nationella prov i svenska...


18. Blev hungrig. Kokade olikformade ägg. Ett till lunchlåda, ett till mellanmål.


19. Fortfarande jobbjobbjobb. Tröstar mig med min rot - morot. Morot- och ingefärssmoothie, kaffe och morotskaka.


20. Bytt ut svenska mot religion. Förbereder elkillelektion om buddhism.


21. Snippe har levererat hämtmaten. Länge sedan jag åt kebab. En hit.


22 - 23. Film. The Notebook. Jag blev otippat blödig och grät i slutet. Kanske för att jag också lär bli senildement?


Midnatt råder och jag har en ny tandborste med spröt. Den ska komma åt i alla mellanrum. Alla kaksmulor som fastnat...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards