Alla inlägg den 21 april 2009

Av Igeln - 21 april 2009 22:21

I lördags var det middag för 16 här hemma. Huvudrätten bestod av crepes. Fyra formar crepes. En till varje person som skulle äta. Fyra personer alltså. Fråga inte hur jag tänkte. Jag tänkte inte så noga. Jag gjorde en sats pannkakssmet som enligt receptet skulle vara ”stor”. Att den skulle räcka till 60 små pannkakor gick mig liksom förbi på nåt sätt. Och sen fyllningen. Jag gjorde fyra olika fyllningar. Varje fyllning räckte till fyra portioner. Fyra gånger fyra blir sexton. Sexton portioner. Varför gjorde jag inte lite mindre av varje fyllning? Jag vet inte. Jag gick humanistisk linje på gymnasiet, inte naturvetenskaplig (eller jo, en halv termin, men bara det faktum att jag bytte program kanske är själva förklaringen jag är ute efter?)

 

Jag hade glömt cykeln vid stationen dagen innan, så jag gick gick till Kvarnen för att handla efter att ha tränat (före frukost). Sen gick jag hem med kassarna. När jag kom hem efter många och långa plågor vägde jag kassarna. 20 kilo. 20 kilo för- huvud- och efterrättsingredienser. Före frukost. Efter träning. Idiotigel.

 

Vid 13 tänkte jag att jag skulle förbereda lite, vara ute i god tid. Det blev till att förbereda fram till 17:30, då kastade jag mig i duschen. 18 kom gästerna. Nåväl, jag hann i alla fall, jag stod inte i badrummet och sminkade mig i panik, vilket oftast är fallet annars, så vafan, jag var ju jämförelsevis väl förberedd ändå. Och slutet gott, allting gott – jag hade roligt! Mestadels efter 18. Och efter middagen kom dessutom en spov, mera roligt!

 

Dagen därpå var det återigen dags för en födelsedagspresent, den här gången från mig till Snippe. Turridning på islandshäst! Kallas man för Viking ska man väl rida på vikingahästar tänkte jag, och nu, 1,5 år efter att han fick presentkortet var det dags att utnyttja det.


 

Min utsikt


Liten, liten häst!


Snippe med modern vikingahjälm och vikingahästen Silverdögg


Mjuk!  


Det var bara vi två och en ledare, tre timmar ute i skog och på äng plus en fikapaus. Å, jag saknar livet som hästtjej litegrann. Världens tryggaste, varmaste doft; häst. Mjuka mular och öron och snälla, snälla ögon. Jag skötte en häst som var ungefär tre gånger så stor som lilla Naela jag red på i söndags, Ligmont hette han, förutom stor så var han  röd och vit. Snabb och snäll. Jag brukade sitta i hans krubba och han brukade vila mulen i mitt knä. Fint.

Av Igeln - 21 april 2009 18:24

Idag fick jag på omvägar höra att någon anser mig vara en så kallad milf. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Av Igeln - 21 april 2009 17:32

Häromdagen stod odlingarna ute i trapphuset en stund. Då påpekade grannen ovanför mycket nöjt att deras krasse hade kommit mycket längre än min. Jävlaskithelvetesfan. Vår balkong ska vara störst bäst och finast på gården. Amen. Och då är grannarna ovanför oss inte ens några av de kulturbrackstanter som jag räknar som mina konkurrenter. Här ska smidas planer och ränker.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards