Alla inlägg den 15 april 2009

Av Igeln - 15 april 2009 21:29

Jag har haft två lektioner idag. Den första skötte sig helt själv, en klass tittade på en film medan jag satt vid mitt skrivbord och sorterade papper. (Jag har läst boken, sett filmen och inte minst, utan allra, allra mest sett tv-serien (Åh! Mr Darcy!) så många gånger att jag kan sägas vara tillräckligt bekant med storyn nu. Det fick räcka kände jag.) Sen gick ett gäng timmar som bestod av sorterande, planerande, pärmande, och läsande innan det var dags för den andra, och sista, lektionen för dagen. En svensklektion med mina ettor, en jättefin och snäll klass som gör precis som man säger att de ska, och de gör det nästan alltid glatt dessutom.


Och ändå kände jag mig överkörd på eftermiddagen. Dum. I. Huvudet. Sådär att fann mig själv i ett rum, stirrandes tomt ut i ingenting och undrade vad fan jag gjorde där innan jag kom på att "just ja, jag skrev ju ut ett papper" eller "kaffe var det. Kaffe."


Ändå chockerade jag mig själv genom att haka på Snippe och träna. Hade han inte kommit hem precis superlägligt innan jag hade kommit igång med något hjärnbedövande hade jag inte gått att rubba, men datorn hade inte kommit ut på nätet än, och det var fel kanal på tv:n. Jag var väl för dum för att fatta vad som hände. Jag bara hakade på.


En konditionstimme och en portion laxfilé med pasta och räksås senare är jag sådär sjukt puckad igen. Jag fick en massa energi där mitt i allt svettande, men den är borta nu, och den tog med sig all reservstyrka. Jag är osäker på om jag ens orkar stiga upp ur sängen för att borsta tänderna. Och de ska vara rena innan 22, det har jag lovat mig själv. (Och inte ska det bli som igår. Jag fastnade framför Animal Planet. Var tvungen att få veta hur det skulle gå för hunden Champ som hade hittats nästan ihjälsvulten av Houston Animal Cops. Det tog tid. Klockan blev över 23. men han blev adopterad, trots att det såg illa ut där ett tag, så det var ju värt det...)


Jag kan inte prata sammanhängande. Trött. Trött, trött, trött.


Jag hade tänkt rätta lite uppgifter till den snälla, glada klassen. Undrar hur det kommer att sluta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards