Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Igeln - 5 mars 2009 22:50

”Amen vafan allvarligt, nu får de lägga ner. Nu orkar jag inte mer, och jag har faktiskt stått ut länge utan att klaga nu.” Detta, i princip ordagrant, formulerades i mitt huvud idag, inte för att grannarna spelade djävulsmusik och hade onda mässor klockan tre på natten femte dygnet i rad, eller för att eleverna snortade kokain från skolbänkarna. Inga mordhot i brevlådan. Inte heller var det telefonsförsäljare som försökte kränga något till mig till ett fantastiskt pris. Nej, det var värre än så. Det var mörkt och kallt och snöblandat regn. Jag kom ut från Sats och frös om benen. Tanken var spontan och väldigt uppriktig. Ärligt. Jag ORKAR inte mer nu. Lägg ner det här med vinter! Jag har hållit ut nog! Det är inte roligt längre! Sluta, sluta, sluta!

 

Apropå Sats och sluta så får de fan ta och sluta återanvända låtar på sina pass. Nya förkoreograferade cykelpasset hade låtar som var med på förra corepasset och corepasset hade låtar från förra cykelpasset. Bara en sån sak kan ju få en att tappa livsgnistan.

 

En annan tanke som farit genom mitt huvud idag var ”Håll ut, håll ut, inte länge kvar nu”. Det var inte på träningspasset detta tänktes. Det var när jag skulle torka mig och göra mig klar för sängen efter duschen nyss. Ta ur linserna och annat förskräckligt besvärligt. Jag hatar att vara nyduschad. I duschen - bra. Ren -bra. Blöt och insvept i handdukar – hat.

 

Och apropå hat och dusch så tog varmvattnet slut när jag skulle skölja ur balsamet.

 

Apropå djävulsmusik så borde jag kanske plugga lite satanism igen. Min kandidat (låter så gammaldags och studentikost!) ska hålla satanismlektion nr två imorgon, men han tyckte att det var så svårt att komma på vad han skulle säga.  (Jag för min del tycker att det är ett av de absolut lättaste ämnen att prata om. Undrar om det säger nåt om min personlighet.) (Fast nej. Jag vet ju bara att det är ett ämne som nästan alla elever är lite nyfikna på; lätt att diskutera, lätt att få dem uppmärksamma.) Tänkte vara lite extra påläst om han inte fixar det imorgon. Tio minuter kvar nu innan jag hade tänkt släcka, om detta hade varit en perfekt värld.  Håhå. Roligt nästan jämt.


Arg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards