Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Igeln - 20 februari 2009 20:08

Strax efter nio vaknade jag av att en utter gick runt och klev på mig.


Strax innan tio, korvmackor, vitaminer, kaffe och hemgjord smoothie (jordgubbar, päron, banan, mjölk). Mårran ser väldigt intresserad ut av vitaminerna. Korvmackor var för övrigt det enda jag saknade under åren som vegetarian. Men det tror jag att jag nämnt förr.


11. Bloggeri, bloggera. Och övrigt internätande.


Vid tolvtiden var det dags att färga håret. Frågade runt på stan och kollade på nätet vad det kostar att färga på salong häromdagen. Minst 900 spänn! Men vafan liksom. I och med att det är väldigt svårt att misslyckas med svart kunde jag inte riktigt motivera en sådan utgift ens för mig själv. Utbyte av förstörda handdukar skulle ändå inte jämna ut kostnaden liksom.


Klockan är kring 13. Nyfärgad, nyekiperad. Provar kläder framför spegeln medan Assar ligger i sitt solarium. Han är föga imponerad.


Sen kom Alexandra och fikade! Här är klockan typ 14 och vi dricker te och äter choklad. Och pratar musikminnen, mest.


Vid 15 gick jag ner på stan för att fixa lite ärenden. Gud så spännande vy över gågatan. Kallt, tomt, jävligt och grått.


16. Vad ska jag göra för sallad då...? Hemköp.


Vid 17 var det dags för ett mordavsnitt. Assar var ointresserad även här. Han gillade idén med att ligga på sängen insvept i filt däremot.


Paus i tittandet för att laga mat kring 18. Snippe sover, han hann bara med någon kvart av Midsomer innnan ögonen började klippa. Jag tyckte maten blev tråkig, Snippe tyckte den var lyxig. Han har ingen koll. Gott med mozzarella förstås.


Fortsatta mord vid 19! Mårrankoppen med kaffe igen. Det var svågern och psykologen som var bovarna! (Och en förrymd brottsling som avslöjades på grund av sin fäbless för fisk dårå.)


Jag blev sjukt sugen på godis lite senare. Här är klockan typ 20 och jag fick avhjälpa den värsta besattheten med varm choklad och en banan. Hjälpte lite, lite. Lite.


Vi Vi fortsatte tv-tittandet i sängen. En konstig film som heter Pineapple Express. Den var så konstig att vi fotade oss själva ett tag vid 21 istället. Snippe var dock skeptisk till att vara med på kort i vanlig ordning.


När filmen tog slut vid 23 nånting (jo, vi kollade ändå igenom hela. Konstig, konstig.) var det dags för badrumsbestyr. Språktidningen, som jag är nybliven prenumerant på, är den ultimata toatidningen. Precis lagom långa (och väldigt intressanta oftast, åtminstone för en nörd)artiklar som man kan fastna i utan att behöva sitta kvar i mer än tio minuter. Perfekt!


Några minuter i 24. Bloggande precis innan släckning. Mina vänner Zeppelinarna pryder vanligtvis bakgrunden... Fjortis, fjortis.

Av Igeln - 20 februari 2009 14:56


Där, på bryggan på andra sidan ån, brukar jag ligga och sola på somrarna ibland. Inte lika ofta senaste året som åren innan, när jag bodde alldeles i närheten. Det är nästan lite svårt att förstå att det kan bli så hett på den där bryggan att man blir så illa tvungen att bada i det läskiga bruna åvattnet. På vårarna är det fullt av grodyngel nära vassen. Det växer smultron uppe på gräset och hallon i buskarna.


Nåväl... jag hörde fåglar som kvittrade och fick solen i ögonen när jag var ute och promenerade idag. Alltid något. Suck.

Av Igeln - 20 februari 2009 00:01

359:- på Akademibokhandeln för att vara exakt.


Lyckan väntar på mig i sängen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards