Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Igeln - 18 februari 2009 21:52

Jag blev utmanad av Med en kniv! Utmaningen går ut på att leta upp den sjätte bilden i den sjätte mapen på datorn och publicera den på bloggen.


Såhär:


Gå in i mappen "mina bilder"

-Gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen

-Släng upp bilden från mappen och skriv något om den

-Utmana sex andra personer och länka till dem.


Problemet för mig är det att jag oftast använder mig av Snippes dator. När jag skulle ladda upp en sjätte bild satt jag vid den datorn, och det visade sig att bild nummer sex i den sjätte mappen av alla hundra och åter hundra mappar (jag skämtar inte nu) kom från en dop någon gång 2003. Jag hade ingen aning om vilket dop, vem bilden föreställde och om jag skulle våga använda den. Till protokollet kanske ska tilläggas att jag och Snippe visserligen var vänner 2003 men inte tillsammans. Så vitt jag vet kan tjejen på bild nummer sex vara en av den dåvarande flickvännens vänner, vad vet jag? Ingen bild jag vågade använda mig av i alla fall. Jag fick helt enkelt räkna sjätte mappar på andra sätt, på andra hårddiskar, genom att leta i mappar som enbart innehåller mina bilder fast på hans dator och så... Jag fick fram följande exempel (och ursäkta, förlåt, förlåt att jag inte följer reglerna):


Fjällvandring 2006 om jag minns rätt. Mamma och jag har ju skapat en ny familjetradition; vi vandrar i fjällen tillsammans. Abisko med omnejd hittills. Det är jag på bilden. Abiskojokka är det som forsar nedanför mig. Det här var den sjätte bilden i sjätte mappen mappen som tillhör mig.


 

Liten Maja, stor öl. Det här är juldagen, jag tror att året är 2004 och vi och ungefär resten av hela Uppsala befinner oss på Katalin. Dagen efter fick man höra om tsunamikatastrofen. Jag låg i sängen, stirrade i taket och var rätt sliten minns jag. Det här är sjätte mappen, sjätte bilden någonstans och på nåt sätt bland andra mappar och bilder som jag sparat i Snippes dator.


En bonusbild! Sjätte bilden under sjätte rubriken ("gamla löv fem") på snippe.se. Ser de inte delikata ut, chokladmuffinsarna (muffinsen?) från Statoil?


Så vilka utmanar jag? Vilka finns kvar? Vilka kan man trakassera utan att de blir asförbannade? Det får bli Sofia, Melina, Alexandra, SnigelnSpov och Jos.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards