Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Igeln - 17 februari 2009 18:10

Det är sportlov, som sagt. Otroligt skönt, men också en smula ångestframkallande har jag upptäckt. Inte för att jag inte befinner mig i Alperna och åker skidor eller på nån solig sandstrand och får en gyllenbrun solbränna utan istället sitter hemma framför datorn lika blek och oflashig som vanligt. Nej, för att jag har lov. Så enkelt. Jag har dåligt samvete för att jag är ledig och inte Snippe. Jag tycker synd om honom och skäms lite när jag ligger kvar och sover flera timmar efter att han svär iväg till jobbet när det fortfarande är mörkt ute. Så jag städar, jag tvättar, jag fyller diskmaskinen, jag tömmer diskmaskinen, jag putsar och sorterar, jag handlar, jag köper blommor (fast den poängen gills inte. Ok, jag köper blommor rätt ofta visserligen men han lägger aldrig märke till sånt, så de är väl mest till mig då…) jag lagar mat jag vet att han tycker mycket om, jag byter sängkläder. Serverar, trugar och har mig. Utöver det så har jag sorterat alla skivor i perfekt bokstavsordning. (Sedan jag flyttade in har skivorna stått i nån typ av grov och ibland ganska godtycklig bokstavsordning. Men no more. Ont i nacken fick jag, men det mildrade samvetesskavsåret en smula.)


 

ABCD...


En annan typ av samveteslättnad infann sig imorse när jag var tvungen att flytta på någon annan grannes tvätt som fortfarande hängde i torkrummet. Vi lyckas alltid, trots att vi påminner oss själva om att fixa det i tid, vara de osnutna grannungjävlarna som inte lärt sig tvättstugehyfs och låter vår tvätt ligga kvar i maskinen för länge eller glömmer att ta ner den i tid. Snippe är fortfarande obekväm med att visa sig i trapphuset efter den senaste glömskan. Men nu var det någon annan som lämnat kvar sina lakan. Och jag var den drabbade. Underbart skönt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards