Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Igeln - 13 februari 2009 22:47

Jag ska sluta tjata snart. Jag lovar. Så självcentrerad är jag inte. Egentligen.

 

Okej i alla fall. I tisdags var dag ett. Den riktiga födelsedagen. Då blev jag lite allmänt firad i skolan av diverse elever och lärare. Sen hemma hos mor och far tillsammans med pojkvän.

 

Idag blev jag överraskad av min ena klassföreståndarklass. Finaste tjejerna! De hade fixat tårta, kakor och läsk, kom in till lektionen i svenska och sjöng och gav mig en blomma. (Vi hade ingen lektion tillsammans den dagen jag fyllde år på riktigt, kanske ville de inte se sig slagna av elarna?) Sen blev det en samtalslektion istället för en läslektion, hade varit väl deppigt att tvínga dem vara tysta och snälla efter en sån gullig överraskning. Det funkade finfint det med. Prat och fik sista lektionen innan lovet. Bra skit.

 

Dag tre sedan. Imorgon ska jag ha kalas. Det ska bli… intressant. Jag har räknat på det hela, och kommer alla som sagt att de ska dyka upp har varje person knappa två kvadratmeter till sitt förfogande. Och då räknar jag även med att två, tre stycken sätter sig under köksbordet. Det är ett jävla gissel att alla ens kompisar ska vara så stadgade. Plötsligt har hela vänskapkretsen fördubblats på bara något år!

 

Jag tänker på morgondagen med en smula skräckblandad förtjusning måste jag erkänna.

Det kan bli trångt...

Av Igeln - 13 februari 2009 07:46

Just nu är en av dagarnas finaste stunder. De dagar då jag tagit ett tåg tidigare än alla andra för att få sitta i lugn och ro och förbereda sånt jag inte vill ta hem. Jag sover på tåget hit, går ensam till skolan, det är vinterlandskap här, snön ligger tung på hustak och träd, det knarrar under fötterna när man går. Det är mörkt när jag kommer fram, strax innan sju men nu är himlen ljusblå, ljusgrå, gul och rosa.

 

Alla korridorer är tomma när jag kommer, kanske sitter någon i expeditionen och jag brukar möta städarna någonstans i byggnaden.  Frukost framför datorn, jag har ett litet skafferi i skolan, automatkaffe (men just idag ville jag ha te av någon underlig anledning).

 

Det är så tyst och stilla. Jag har ro att tänka. Ro att läsa, analysera, fungera.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards