Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Igeln - 12 februari 2009 21:52

Först låg han och surade, pep och suckade på golvet medan vi åt middag. Sen hittade han den ultimata platsen och allt blev fina fisken. Eller paddan.







Av Igeln - 12 februari 2009 21:41

Födelsedagar ska firas. Det är min filosofi. Inte nödvändigtvis så att man måste få en massa presenter och bli bortskämd, men de ska vara bra dagar. Man förtjänar sol på sin födelsedag. God mat. När jag gick på gymnasiet ansåg jag att man absolut inte behövde skriva prov på sin födelsedag, det var näst intill en mänsklig rättighet. (Särskilt ryskaprov var helt onödiga på en födelsedag). Det är nästan så att man egentligen borde slippa jobba på sin födelsedag, men jag vågade inte chansa på att min arbetsplats var helt införstådd med den policyn, så jag pallrade mig dit. Det blev en bra dag visade det sig, trots utvecklingssamtal och eftermiddagståg.

 

Jag fick fina sms hela dagen, choklad av tanterna i arbetsrummet och sen hade söta Sofia ordnat en överraskningsfikastund med katalinrävar och glasstårta i personalrummet!

 

När jag skulle gå från tårtätandet för att starta en lektion mötte jag mina elever i biblioteket, jag ursäktade mig för att jag var lite sen, och bad att de skulle gå tillbaka till klassrummet. Istället för att lomma tillbaka, sura över att lektionen ändå skulle bli av, vilket var den reaktion jag förväntade mig,  överföll de mig, sjöng ”ja må hon leva” och gav mig blommor och en nalle. Amenasså – Y! Jag blev alldeles rörd och full i skratt samtidigt. Roliga, roliga, söta elkillar hade koll på min födelsedag. Samma bråkstakar som min föregångare skickade till rektorsexpeditionen med jämna mellanrum ger mig rosor, jag tycker att det är så fint, haha. Smöriga, gulliga ligister.

 

De lyckades väl med sitt uppsåt, jag släppte dem drygt tio minuter tidigare så att de skulle hinna med bussarna hem... 


Alla var altså snälla, både kollegor och elever, jag fick många kramar av mina ”egna” tjejer när ryktet hade börjat sprida sig att jag fyllde år (eller att jag bara har ett år kvar innan jag i princip är dödförklarad enligt deras sätt att se det…).

 

Kalas hos mamma och pappa på kvällen, jag åt så mycket mat att magen fortfarande var svullen igår. Fick fina presenter, de tänker alltid så bra, Snippes present är också en fullträff. Allt fint. Fint, fint. Dock var det enda jag fick av Assar ett bett i foten. Skitkatt.

 

Fint var också den traditionella musiklyssningen. Beatles vita album såklart, och sen Zeppelin och Stones. Prat om allas tonårsminnen till musiken. Sammalika känslor fast olika liksom. Och olika decennium. Pappa höll väl igen på svartmetallen just på grund av bemärkelsedagen gissar jag. (Ja, jag har en far som lyssnar på black metal).

 

En födelsedag helt enligt regelboken alltså. Mycket nöjd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards