Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Igeln - 26 januari 2009 22:36

Dum som jag är (som man sår får man skörda egentligen) så satt jag på 6:19-tåget imorse (det vill säga, det du inte planerar på söndagen får du lida av på måndagen). Hann göra det jag tänkt innan skolan började för alla normala barn förstås, och då var det väl kanske värt det.

 

Sen vanlig dag, rätt intensiv sådan. Hade bland annat en 80-minuters religionslektion som svischade förbi som om den vore en ynka 40-minutare. Roliga esteter. Lektionerna slut kvart över 14, utvecklingssamtal med två elever på det.

 

Snabb stresspromenad till Hemköp genom gråslaskmisärsnön då jag även upptäckte att mina skinnstövlar på intet sätt är vattentäta.

 

Planering framför datorn, snabb kaffepaus med Sofia (enda läraren jag pratat med under dagen utöver mina rumskamrater, jag har på nåt sätt levt i lärarvacuum under dagen) och så en timmes programlagsmöte.

 

En kaffe till på det och vid 18:30 var det dags för tvåornas målsmannaträff. Ingen förälder kom från klassen jag är klassföreståndare för. Ingen. Jag satt på en kateder (äh, ni vet väl att såna är avskaffade för länge sedan, ett vanligt bord vänt ut mot de övriga borden var det) och dinglade med benen en stund, sen gick jag in till mig och sorterade papper en stund. (Slängde säkert två kilo dokument, kände mig som en riktigt miljöskurk.) Hem kunde jag inte åka, för en förälder till en elev i en annan klass hade anmält att hon ville prata med mig.

 

Tio över sju var det så dags att sticka ut näsan i korridoren igen. Hon kom, sa hej och förklarade att hon egentligen inte hade nåt hon vill veta eller prata om, hon var mest nyfiken på hur jag såg ut. AMENVAFAN! Eller, alltså jag förstår precis. Om jag nånsin har ett barn kommer jag att vara jättenyfiken på hur Rödbetans (det är arbetsnamnet på barnet) lärare ser ut och skulle lätt göra samma sak som den här mamman. Jag kan bara hoppas på att det inte innebär att den läraren tvingas komma hem klockan 21 istället för, ja hade jag haft tur så kanske 19, på grund av att jag vill veta hur pedagogen  i fråga ser ut.


Slabbade i mig hemköpsalladen på tåget, cyklade direkt hem, tog en dusch, gick och lade mig. Nej just ja, surade lite för att jag tvingades sätta igång en tvättmaskin förstås. Sen säng. Nu dags att släcka. Tack och adjö.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards