Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Trivselfaktor: hög

Av Igeln - 25 januari 2009 17:03

En helt vanlig lördagkväll på Pipes of Scotland med mina finaste flickor och en massa annat fint folk därtill. Inget särskilt, bara allmänt trevligt. Lite nulägesbeskrivning, lite gamla minnen, lite skvaller, lite skitsnack, lite av allt. Helt vanlig, inget extraordinärt, men ändå ovanlig. Man hinner ju inte ses på det sättet längre, särskilt inte när Hanna bor i jävla Stockholm. Allt blir så mycket mer uppstyrt och planerat. Nu bara dracks det öl och pratades och sen hejdå, kram, vi hörs och ses! Det gjorde mig glad. Det gamla vanliga ovanliga.

 

Sen söndagssovmorgon, å, så välbehövligt. Att få vakna av sig själv. Åt skräpmat med min finaste person och sen mötte jag Jani för att klämma i mig lite mer onyttigheter som jag sköljde ner med några liter kaffe. Fika, precis som det ska vara. Prat om allvarliga saker och mycket skratt, allt blandat. Och så blev jag inspirerad! Fick bra tips om hur jag kan lägga upp lektioner där eleverna ska skriva och så fick jag lust att läsa en massa, massa böcker (däribland Bibeln, bara en sån sak).

 

Vinkade av Jani utanför New Yorker och hittade en massa fynd på rean. Handlade frukt och godis på vägen hem och nu ligger jag i soffan, påsen med godis till höger, kopp med te till vänster. Den bästa kominationen. Snippe och Niklas är datanördar i modell XL i sovrummet och Assar ligger och glor på dem från andra sidan av soffan.

Att jag har lite planering och rättande att klara av till imorgon förtränger jag än så länge.

 
 
majs

majs

25 januari 2009 18:48

ja, bra beskrivning. Det ver en bra kväll. En helt vanlig, ovanlig kväll i all sin enkelhet och storslagenhet. Ge mig godis.

http://majaeli

 
Ingen bild

Frida

25 januari 2009 22:14

Pipes of Scotland, vad är det för ställe egentligen? Är det där man ska hänga nuförtin? Låter som att ni hade en mysig kväll. Mysig helg över lag!

 
Anders

Anders

26 januari 2009 00:22

Jag vill ha din helg. Igelhelg hitåt! Med en kniv!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

26 januari 2009 22:45

majs: Du kan få massor av godis om du kommer hit. En hel jävla kilospåse som ligger i ett skåp och ägnar sig åt att försöka fresta mig att begå handlingar jag kommer att ångra...

Frida: Det ligger på S:t Olofsgatan, där det låg en biljardhall förr. Rätt bra ställe; lagom ljudvolym, d v s pratvänligt, lagom belysning, d v s snygglyse, lagom priser, ok pubmeny... Bra hängställe m a o!

Anders: Den var min, bara min! Måndagen hade du kunnat få en bit av om du bara sagt till däremot...

 
Martin

Martin

27 januari 2009 10:42

55 spänn för en trekvartspint Brooklyn lager. Skandal.

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

27 januari 2009 11:59

Såna som gick efter en kvart utan att säga hejdå har inte rätt att uttala sig i frågan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards