Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Igeln - 18 januari 2009 18:01

Alltså har jag drabbats av någon konstig allergi som gör att man blir trött, fryser, får huvudvärk och ont i halsen. Hosta drabbas man av också.


Få se, vad har jag ätit idag? Kan det ha varit hamburgarmålet? Lökringarna? Kladdkakan? Chokladbollen? Lösgodiset?


Allergi mot kaffe?


För en förkylning är det fanimig inte. Inte en chans. Jag är inte sån.

Arg
Av Igeln - 18 januari 2009 17:27

18 fjärrkontroller? Glöm det. Snippe gjorde en liten installation häromdagen. 20 är antalet fjärrkontroller, antalet fjärrkontroller är 20. Tanken är alltså att fjärren i mitten ska styra vårt liv i framtiden. Tanken jag inte kan släppa är att jag aldrig mer kommer att kunna se på tv eller lyssna på musik om inte Snippe är hemma.



Han har ägnat de senaste nätterna åt att konfigurera och programmera alla tekniska apparater som finns i detta hem. Bland annat de här monstren:



Vafan liksom. Snippe fick köpa värstingcd-spelare (så nu har vi två, det är jättenödvändigt) (jo, efterom värtingspelaren är för fin i kanten för att spela brända skivor är det ju det...) och värstingförstärkare av en annan tekniktönt så nu är allt Sony och Snippe blir lycklig av att allt har samma design. (Tilläggas kan dock att apparaterna vi hade innan också hade införskaffats av en tekniktönt, min far, men de var ju av olika märken. Inte helt bra för Snippes ögon).


Bänken allt står på är ju också en musikanläggning. Från fornstora dagar.


 Lyckliga, fornstora dagar. Inga fjärrkontroller.


Förutom att konfigurera har han också borrat. Och här ligger jag nu, under hyllan. Just nu är jag vaken, däremot. Assar ligger vid mina fötter. Ångesthörnet utan ljus- och mysfaktor what so ever har blivit hörnet där man hänger.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards