Direktlänk till inlägg 29 november 2008

Inte riktigt klok väl?

Av Igeln - 29 november 2008 17:27

Jag har köpt en ansiktskräm. En ansiktskräm för 600 kronor. Sexhundra kronor.

 
 
Frida

Frida

29 november 2008 23:59

Ganska inteklok, ja! Varför?! Har jag missat nåt? Vem får Nobels makeup-pris?

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

linda

30 november 2008 10:00

känner mig lite besser nu men vill bara väl...kolla in donnabeauty.se till nästa gång.

 
Ingen bild

Nina

30 november 2008 13:01

Frida: Dermalogica får fan Nobels makeup-pris. Det är sjukt bra produkter. Sjukt dyra också (men till deras försvar också dryga). 600 kronorskrämen räcker nog dubbelt så länge som en normal, nästan åtminstone.

Linda: Ja, jävla besserwisser, jag vet! Men jag fick en craving: nununu, liksom. Men till nästa gång ska jag i lugn och roa beställa via nätet, lovar.

 
Anders (Med en kniv)

Anders (Med en kniv)

30 november 2008 13:21

I december! Samtidigt som du (antar jag) just har betalt tionde till CSN, kvartals-elräkning, TV-avgift och fan och hanses mormor! För sexhundra buck hoppas jag att den förvandlar död hud till äkta guld.

Å andra sidan kan sån där sinnessjuk shopping faktiskt rädda sinnesfriden på riktigt. Citerar (igen!) vännen Carlsson: "Den som inte lever över sina tillgångar saknar fantasi".

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

30 november 2008 13:39

Anders: Den dag jag inte lever över mina tillgångar är jag antingen mycket sjuk och sängliggande, oförmögen att ta mig ut på stan eller på nätet eller möjligen miljonär. Eller miljardär. Alltså, jag har längtat efter den där krämen, som känns som lyxhotellslakan mot huden, som ett svalt skydd mot allt ont ett ansikte kan utsättas för. Eftersom jag vet att ingen kommer att få för sig att ge mig den i julklapp fick jag ta saken i egna händer.

CSN har jag glömt bort i vanlig ordning. Och i vanlig ordning får jag vänta på påminnelsen. Och i värsta fall har jag pengar från en lägenhetsförsäljning som jag inte investerat i nåt vettigt än. Jag kan ju invetsera dem i CSN och elräkningar om det vill sig riktigt illa...

 
Ingen bild

alexandra

30 november 2008 17:04

jag är på ninas sida. jag har nämligen samma kräm i mitt eget ansikte. då kan man ju lätt begå misstaget att tro att jag är lika snygg som nina, men det är tyvärr fel. men jag kanske når dit en dag, med hjälp av denna vår kära dyrgrip!

 
Ingen bild

hjon

30 november 2008 20:01

Hade jag sexhundra skulle jag köpa ett nytt ansikte. Själv betalar jag CSN via autogiro.

 
Ingen bild

Nina

1 december 2008 07:55

alexandra: Haha, jag tackar för komplimangen men måste dock säga att du har fel, din lilla persikokind.

hjon: Jag har autogiroblanketter som ligger och skräpar i nån låda nånstans. Jag skickade nämligen efter såna när du berättade att du betalade på det sättet, nån gång för dryga året sedan. Så effektiv är jag.

 
Ingen bild

alexandra

1 december 2008 09:42

precis. hårig och sträv. det är jag det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards