Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Ansiktsboken

Av Igeln - 30 september 2008 22:04

Några elever har hittat mig på Facebook och ansökt om att bli mina vänner. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till det.


En del av mig känner att inte ska acceptera, eftersom vi inte är vänner utan har relationen lärare-elever. Å andra sidan lär de ju inte känna mig mer för att jag klickar på en yes-knapp. Och jag tror inte att de tror att vi blir polare för det. Jag känner mig nästan lite elak och nedlåtande om jag inte gör det. Å tredje sidan kanske jag inte vill att de ska kunna se vad jag har för länkar och bilder och så? Fast å fjärde sidan är alla bilder på min sida barntillåtna.


Åh, dagens komplicerade etikettsregler!

 

Äh. Jag vet inte. Vad säger ni? Ge mig råd!

 
 
Ingen bild

alexandra

30 september 2008 23:00

jag tror att om dagens gymnasister vill ta reda på nåt om någon så lyckas de göra det även om de inte blir acceptade på fejjan av den personen. däremot tror jag skvaller och sånt man inte vill dela med sina elever blir mycket mindre intressant för dem om det visar sig att läraren i fråga gärna accepterar dem som vänner och låter dem få tillgång till en spottstyver av ens liv. så jag säger adda på ba!

 
Ingen bild

Nina

30 september 2008 23:23

Hm. Du har kanske en poäng! Någon däremot?

 
celina

celina

1 oktober 2008 08:03

Jag tycker du ska låta bli. Din mystiska aura kommer bli utsuddad om de får lära sig för mycket om dig. Det är bättre att vara lite mystisk som lärare inbillar jag mig. Typ auktoritet och jadajada. Det är nog farligt att bli för mycket kompis. Faktiskt.

http://celina.blogg.se

 
Frida

Frida

1 oktober 2008 09:00

Svårt det där! Tänk ffa på att du länkar till din blogg på Fejan. Där skulle mina värsta dubier ligga.

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

1 oktober 2008 09:15

Celina: Haha, ja, någon mystisk aura tror jag inte att jag har. Tror jag alltså. Inte. Men farligt att bli för mycket kompis vet jag att det är, jag vill inte hamna i en situation där någon blir besviken över ett betyg för att de tycker att vi ju är polare.

Frida: Ja, där ligger majoriteten av mina dubier också. Går det inte att ha någon slags begränsad åtkomst? jag har för mig att det fanns förr iaf. Skulle det vara så att jag accepterar tar jag nog bort den länken i annat fall...

 
Marti

Marti

1 oktober 2008 10:53

Den enklaste lösningen är förstås att ladda upp en massa barnförbjudna bilder till facebook och neka barnen att bli vän med dig med hänvisning till att ditt konto är fullt av barnförbjudna bilder som de inte bör se. Då löser allt sig självt!

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

Frida

1 oktober 2008 11:01

Jo, det är sant! Jag har för mig att man kan ställa in åtkomsten individuellt för olika personer. Smart! Jag är lite kluven när det gäller min blogg. Har ju också länken på facebook. Egentligen vill jag inte att alla mina kursare ska kunna läsa men det är ju samtidigt en offentlig blogg. Åh. Blir så lätt hämmad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards