Direktlänk till inlägg 29 september 2008

energisk 1: kraftfull, driftig, företagsam, arbetsam, verksam, effektiv, framåt, ivrig, trägen, outtröttlig, flitig, rivig, handlingskraftig, nitisk, viljestark, livaktig, rivande, vital, dynamisk, eftertrycklig.

Av Igeln - 29 september 2008 22:02

Det känns väldigt främmande med tanke på de mitt mående och beteende de senaste veckorna, men idag känner jag mig alldeles full av liv! På en måndag! Jag fattar ingenting. Tog tidiga tåget i vanlig ordning (Snippe skjutsar mig fortfarande på cykeln varje morgon, jag tycker att det är lite mysigt. Nästan så att jag inte ska skaffa mig en ny cykel kanske?) lektionerna gick bra, dagen gick snabbt.

 

Väl hemma lagade jag mat, svidade om till träningskläder och joggade (med en matlåda till Snippe i händerna!) till Sats där jag träffade pojkvännen i färd med att göra sit-ups, lämnade över maten och satte mig på träningscykeln. Efter det körde jag core, som nu återtagit favoritpassplatsen efter att muskel förvandlats till ett riktigt mespass som jag tänker bojkotta ett tag framöver. Det var sådär sjukt skönt att träna.

 

Mötte upp Alexandra på väg hem, lämnade tillbaka ett paket ägg och bjöd på en kopp te medan jag åt mat. Och sen har jag groomat mig själv med alla möjliga medel och kurer och avslutade det hela med att sätta mig mitt på vardagsrummet med en tekopp, mörk choklad och en clementin för att vika all tvätt.

 

Jag fattar ingenting. Klockan är snart tio och allt jag behöver göra är att borsta tänderna, så är jag färdig för säng, bok och katt. Och Snippe som just är hemkommen från repan. Jag har till och med lagt fram de kläder jag tänkte ha på mig imorgon. Hur hann jag med det här? Hur kommer det sig att jag inte stupat halvvägs?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards