Alla inlägg den 18 september 2008

Av Igeln - 18 september 2008 23:11

stavas diskmaskin.


Och hiss ner till tvättstugan.

Av Igeln - 18 september 2008 12:50

Å andra sidan känns det rätt skönt att inte behöva stå och passera jordärtsskockor och flambera kalvfilé till nio personer en stressig eftermiddag efter jobbet när svetten lackar och humöret rinner ur en i samma takt. Den här familjen är dessutom känd för att komma för tidigt snarare än för sent, nåt jag upptäckte till min stora irritation förra året (då stod jag verkligen och stekte biffar så att svetten lackade, fortfarande oduschad, när dörrklockan klämtade, nästan en timme för tidigt).


Tacos känns kanske lite som rätt rätt just idag ändå.

Av Igeln - 18 september 2008 12:49

Ikväll är det födelsedagsmiddag för Snippe hemma hos oss, det är hans familj som får äran att fira honom först, själva födelseddagsfyllandet sker egentligen på lördag. Alla kommer direkt från jobbet, Snippes bror får skjuts av Snippe själv, och därför har jag lovat att fixa det mesta på egen hand innan de dyker upp.

 

Jag tycker att det är ganska roligt att laga mat, särskilt om det kommer gäster, och kanske ännu mera särskilt om det är lite festligt. Vardagsmat är väl sådär kul. Mer ett måste för att överleva. Men när man får göra fint, liksom! Lägga upp fint, duka fint, äta fint. Roligt! Jag gillar att spana i kokböcker, fundera ut förrätter och efterrätter och sånt.

 

Nu är det ju Snippe som är föremålet för firandet, så han är ju den som får bestämma maten.

 

Han har beställt tacos och kladdkaka.

 

Vilken utmaning.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards