Alla inlägg den 9 september 2008

Av Igeln - 9 september 2008 20:58

Troligt att jag läste bok på min knappa timme. Jag rullade ihop mig till en boll istället för att ligga platt med nosen i en bok och somnade på fem sekunder. Vaknade av att Snippe kom hem och lallade så iväg för att träna, fortfarande med ögonen halvt igenklibbade. Tack för den fritiden då.

 

Träning på egen hand blev det, och fy satan vad skönt det var att svettas. Värsta kicken! Läste inte ens i min skvallertidning, stirrade ut i tomma luften (eller på andra svettiga människor som råkade komma inom mitt synfält och min tomma luft) lyssnade på min nyladdade i-pod, cyklade och sprang för glatta livet. Jag vill dit imorgon igen, men det hinner jag inte. Åh, måste nog ta till vara den här hysterin så att jag kommer in i nån slags vana på nytt.

 

Mina ögonbryn är knastriga av salt. Jag ska nog ta en dusch nu.

 

Förresten blev spagettin med köttfärssås fenomenalt bra.

Av Igeln - 9 september 2008 16:52

Har en knapp timme där jag kan ligga på mage och göra ingenting. Det känns helt fantastiskt (jag tror att det kan vara ett dåligt tecken att det gör det). Jag kan skriva, läsa, ja möjligheterna är OÄNDLIGA så länge man kan göra det jag tänkt på en knapp timme. (Jag förstår inte hur mitt liv kunde bli såhär – var tar alla timmar vägen? De timmar som andra använder till att titta på tv, gå runt i mjukisbyxor och vara slöa, dricka te och skrota? Jag har inga såna timmar!) Om den där knappa timmen jag beslutat att tillbringa platt på mage i sängen framför dator och bok ska jag ta mig till Sats och göra någon slags rörelser som gör att jag svettas, jag har inte bestämt mig för vilka än. Inte bestämt huruvida jag ska tvinga mig själv eller om jag ska låta någon stå och skrika order om vad jag ska göra. Det känns i alla fall bra, det har blivit alldeles för mycket sittande för mig på senare tid, det känns som att jag lagrat en massa energi som ligger och kliar inombords.

 

Och ikväll ska jag laga spagetti och köttfärssås. LYX. Jag får äta spagetti igen. Jag skriver det igen: LYX.

 

Nu ska jag ligga platt med en bok framför nosen istället för en skärm. Min ännu mera knappa timme som är kvar tills det är dags att svettas till musik.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards