Alla inlägg den 8 september 2008

Av Igeln - 8 september 2008 22:54

Jaha, nähä. Upp klockan sex, på jobbet sedan åtta (innan det 40 minuter på tåg), kvar på jobbet till åtta fast tolv timmar senare, i Tierp en bonustimme, 40 minuters pendlande hem, en vaken timme hemma fylld med matlådelagning och argsinthet. Roligare än så blev det inte. Nu tar jag en dusch och lägger mig och surar lite innan jag somnar.

Arg
Av Igeln - 8 september 2008 22:40

Kan jag ha betalat av skulden till förra veckan nu, genom att en förälder höll kvar mig med en fråga i exakt de fyra minutrarna jag behövde för att kunna hinna rusa till 20-tåget och istället fick vänta till 21:05, traska planlöst genom Tierp by night och upptäcka hålet i skon först efter att ha klafsat i en vattenpöl? Efter det dog i-poden av batteribrist. Är jag skuldfri? Jag tyckte förstås att det var roligt att jobba även idag, jag vet inte vad det är för fel på mig eller snarare fel på eleverna, de är så extra gulliga allihopa, så jag får väl ha en förjävlig jobbdag imorgon, bara för att vara på den säkra sidan kanske.

Arg
Av Igeln - 8 september 2008 18:17

Klockan är kvart över sex på kvällen och jag sitter kvar i skolan. Om femton minuter är det föräldramöte. Pendlare som jag är, så har jag inte åkt hem utan suttit här i min stol, rättat så att bläckpennan nästan blöder och stirrat på datorskärmen så att ögonen nu flimrar i takt med den. Nyss var jag ensam i några timmar, då kunde jag lyssna på musik, nu har jag sällskap igen så det är fläktens surr som får stå för underhållningen. Surr och knattrandet på tangentbordet.

 

Jag är hungrig. Jag skulle ju laga spaghetti och köttfärssås ikväll. Det blir inget av med det nu. Det blir fil och säng när jag kommer hem gissar jag. Jag vet inte hur lång tid ett föräldramöte tar, men jag gissar på omkring tusen timmar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards