Alla inlägg den 4 september 2008

Av Igeln - 4 september 2008 21:49

När jag kom hem från en ypperlig middag hos Kritan (där Snippe fick fantastiska presenter, foton på dessa kommer senare att pryda bloggen, de måste bara komma hem först. Snippe avvek för att gå på ännu ett besök innan hemgång) och traskade in på gården möttes jag av Assar som satt på en motorhuv och använde sig av stora mistlursjamet för att få mig att förstå att han hade fått vara ute ensam HELVETES FÖRJÄVLA LÄNGE, för att använda hans egna ord. Efter att jag serverat honom hans middag kröp han ihop till en grå kanelbullsimitation i mitt knä och lät som en mindre dammsugare. Jättesöt. Tills han bet mig i näsan. Då var det inte roligt längre.

Av Igeln - 4 september 2008 16:47

Jag blev lite fundersam efter ett inlägg som Celina skrivit om viktångest. (Ett inlägg som jag för övrigt gillar, jag gillar att man trivs med sig själv.) Det jag blev fundersam över är om de som inte känner mig så väl uppfattar mig som någon slags wannabeanorektiker? En som ägnar all sin vakna tid åt att tänka på vikt?

 

De flesta som känner mig vet nog att jag ofta är den som äter mest och värst nästan jämt i nästan alla sällskap, utan att gnälla och förstöra hela glädjen med det efteråt, men alla som läser här vet kanske inte det. Så, nu vet ni också. Att jag har skrivit om mina extrem-GI-veckor är mest för att tvinga mig att fullfölja dem, jag är nämligen inte tjejen med karaktär i vanliga fall. Nu känner jag mig liksom lite extra motiverad.

 

Syftet med att jag tänker gå ner de kilon jag gått upp är att jag vill att mina favvojeans ska kännas bekväma igen. Sen tror jag inte att särskilt många, om ens någon bortsett från möjligen Snippe, kommer att kunna se huruvida jag gått ner dem eller istället ökat på dem med ytterligare ett gäng. Det är min känsla när jag klär på mig jag vill ändra. Jag vet själv när jag trivs. Om jag vore en sån person som pendlar i vikt skulle jag väl knappast bry mig särskilt mycket, men under hela mitt vuxna liv har jag pendlat max ett kilo upp eller ner, ALDRIG mer. När nu det kilot tog med sig sex kompisar på mindre än en sommar kändes det rätt ovant och rätt obekvämt. Den enda jag jämför med och vill väga lika mycket som är ju mig själv och min normalvikt, det vill säga den vikt jag har haft de senaste tio åren fram till för tre månader sedan ungefär. Egentligen skulle jag kunna skita i vågen helt och hållet och bara prova jeansen med jämna mellanrum.


Och jag blir lyckligare av att kunna behålla jeansen istället för att behöva köpa nya, och definivt lyckligare i längden av det än vad det relativt korta välbefinnande som man upplever om man stoppar i sig en påse godis varje dag ger i lycka.

Av Igeln - 4 september 2008 12:13

Jo, vågen sa i alla fall att det inte gått åt fel håll, om än bara med tre hekto...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards