Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Igeln - 25 augusti 2008 21:30

Det kan ju tyckas motsägelsefullt att jag ena dagen ylar om viktångest och därefter glatt skriver om onyttighetssöndagar. Och ja, det är det ju. Motsägelsefullt alltså. Saken är den att i min vecka tillhör söndagen ett parallellt universum. Allt som äts då gills inte. Åtminstone ger det inte dåligt samvete. Utöver mina ogiltiga söndagar har jag skött mig ganska bra, förutom när jag blivit bjuden på någonting. Jag kan nämligen omöjligen säga nej. Jag är helt jävla värdelös på det. Nu har jag och Snippe höjt svårighetsgraden på vårt ätande ännu en grad, nu är det noll pasta, potatis och bröd som gäller i två veckor. Hardcore GI liksom. Och jag måste väl träna på det där svåra ordet. En dag har gått hittills, och den har gått utmärkt förutsatt att jag inte länsar skafferiet på socker innan jag lägger mig. Det ska bli intressanta dagar! Svårt på fredag bara, då är det surströmming med släkten, och rutten fisk utan mandelpotatis och tunnbröd känns en smula överkurs. Så mycket norrlänning är jag inte.

 

Jag har inte kollat, men jag tror jag varit feberfri idag. Hostat, snörvlat och hesat har jag gjort, men dagen är avklarad. Återstår bara sängen i princip. Kanske var det Alexandras superkur som räddade mig? Kanske var det lösgodis, glass och film? Om det var det senare kommer det bli två jobbiga veckor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards