Direktlänk till inlägg 20 augusti 2008

Nöjd och glad och kanske lite självgod

Av Igeln - 20 augusti 2008 23:07

Mottagandet av ettorna gick som en dans, trots att jag svettades och blev blank som ett juläpple av den fuktiga luften och fick skoskav av mina piffiga rosa skor som jag hade satt på mig dagen till ära. Jag och min klassföreståndarkollega var i vårt esse när vi informerade och visade runt och fick höra ”tack för en rolig dag! Jag funderade på att byta skola, men det ska jag inte göra nu!” Av en elev innan hon gick. Bra betyg till oss!

 

Efter jobb blev det träning, muskel för att vara exakt. Min stackars träningskamrat fick ett yrselanfall och var tvungen att gå ut, annars avlöpte allt väl. Skönt att få svettas avsiktligt istället för att smygsvettas i klassrummet. Och Ullis har lärt sig att låta bli att träna på samma dag hon har givit blod…

 

Åkte så hemåt, parkerade mig i soffan och åt upp det sista av min goda köttfärslimpa. Slözappar och ramlar rakt in i en topp tio-lista med Plantlåtar (vilket självfallet innebär flertalet Zeppelinalster) på Vh1, hans födelsedag till ära. Avnjöt alltså efterrätt (mörk choklad) och fin musik samtidigt.

 

Efter middag och musik lagade jag ny GI-mat så jag har nåt att äta till luch imorgon. Fisk, grönsaker och äggsås blev det. Det ser lite blekt ut, men vi får se. Det kan ju smaka underbart. Eller blekt…

 

Nu ligger jag nedbäddad i sängen, nyduschad, målar naglarna röda (måste ju vara fin även imorgon, då kommer nästa klass jag är klassföreståndare för), bloggar och tittar på Animal Planet (Åh! En kanal med bara djurprogram! Världens bästa.) samtidigt. Jag är så flexibel, jag har så många bollar i luften! Simultankapacitet!

 

Dags för nästa lager lack.


Grattis Robert lille! Här i Sverige:


 
 
celina

celina

21 augusti 2008 12:22

Buuuhuuu! Jag vill också träna. Fusk! Istället sitter man här med en praktförkylning. Oringtvist. Jag var skitpeppad på att sätta igång med tränandet igen nu efter resan, och så blir det så här liksom.

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

21 augusti 2008 18:03

Å, jag vet precis känslan. Besviiiikelse. och det är liksom ingen man kan skylla på heller.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards