Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Det verkar vara tidskrävande att vara ledig

Av Igeln - 30 juli 2008 00:00

Jag har ju tänkt en massa intelligenta, intresseväckande tankar och varit med om en massa intresseväckande, intelligenta saker, men ingen tid finns att blogga på. All tid går åt till att semestra å det semestrigaste eller att slita så att svetten lackar. Svetten har lackat även på de semestriga dagarna förstås, både på vandring i fjällen och på diverse stränder på Gotland. Idag har den runnit dels när vi (igel, Snippe och Coco) slutförde flyttstädningen (och jag grät en tår och pussade lägenheten i hemlighet innan jag låste dörren) på Swedenborgsgatan, och sen när jag lagade en tre rätters middag åt min familj, som denna vecka även inkluderar farmor. Eller okej, hon är inkluderad alla veckor, men just denna befinner hon sig i Uppsala. Créme Ninon till förrätt, ungsgrillade kycklingspett och saltbakad färskpotatis till huvudrätt, cheesecake med mammas hallon (fast jag bakade!) (obs, obs!) till efterrätt. Och kaffe bryggt i farmors gamla men fina röda kaffebryggare som hon bittert ångrar att hon gett bort till mig. Men tji, hon får den inte tillbaka, jag är för nöjd med rödheten. Sen blev det cykling till föräldrahemmet (men mamma, farmor och pappas nya gitarr fick skjuts av Snippe) där vi tittade på Morden i Midsomer, farmor somnade med huvudet på min axel och Kissen i hennes knä. Hon dreglade nog en pöl också (kattskrället alltså, inte tanten). Innan hemcyklingen stal jag med mig en Larson!-tidning jag inte läst, den ligger bredvid sängen och väntar. Innan jag får min belöning för dagens slit ska jag nog ladda upp  några bilder som jag tänkte tvinga er att titta på. Eller låtsas att ni tittar på.

 
 
Ingen bild

hjon

30 juli 2008 19:26

Som hon stavar svensklärarinnan...

 
Ingen bild

Nina

30 juli 2008 22:46

Jag skyller allt på spöktimmen. Det var en demon som tog över min svensklärarsjäl.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards