Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Igeln - 9 juli 2008 21:10

Ikväll hade jag tänkt att jag skulle ha min sista balkongkväll, dricka kaffe eller te eller vin eller vafan, c-vitamin, vad som helst som är drickbart. Och äta choklad, frukt eller nåt annat njutbart. Titta på mina kära blommor (som jag pratar med, på rikt. Mest skäller jag nog på dem när jag tänker efter) och spana ut på gården. Ha Assar vid fötterna och känna doften av lindarna i allén. Men inte. För det är grått och fuktigt och ganska deprimerande ute. Tur att jag var förutseende och fotade igår, för imorgon flyttar även blommorna till Linégatan. Och då jävlar, då tar jag upp kampen med brackgrannarna på allvar! Balkongen ska blomstra, hör ni det? BLOMSTRA. Så att den nästan lossnar från väggen. Såhär såg den ut på Swedenborgsgatan, näst sista kvällen:










Tidigare balkong finns här och här.



Av Igeln - 9 juli 2008 20:30

Valda bilder från föredetta inredda rum. Rummen är kvar, alla saker är bortplockade. Det är nästan så det ekar.


Halldörr, 50-talsspegel, gammalt medicinskåp, ljus och klädkammardörr.


Detalj av hatthyllan. Fina, fina hatthyllan.


Kaja i ljusbur. Under honom bor en kråka.


På dörren till badrummet. Ett geni.


Bra med många badrumsspeglar, tre för att vara exakt. Förutom att man kan se hur håret ser ut bakifrån kan leka med kameran i dem.


Som sagt.

Av Igeln - 9 juli 2008 20:00

De senaste dagarna, nej veckorna känns det som, har min uniform bestått av bekväma, oömma kläder och slarvigt uppsatt hår (gärna lätt otvättat). Ett uppgivet ansiktsuttryck. Lite lagom svettig, klibbig och mör har jag dessutom varit från morgon till kväll i princip varje dag. Och varför sminka sig när man ändå bara sliter och släpar på saker?


Det här ändlösa flyttandet.


När jag tappade en lins och reservlinsen var sprucken, vilket ledde till att jag blev tvungen att gå omkring med glasögon och en femteklassares självförtroende (en osäker femteklassare, blyg och med tandställning skall nog tilläggas) dygnets alla vakna timmar kändes det som att måttet var rågat. Jag kände mig lika sexig som en tallrik havregrynsgröt. Nog med fulhet!


Så nu har det varit kjolar, skjortor och fina håruppsättningar som dominerat de senaste dagarna. Nya linser kom igår, så jag behöver inte undvika ögonkontakt med människorna jag möter heller, och det känns också som ett steg i rätt riktning.


För att understryka motsatsen till flyttklädsel kan man ju också roa sig med att färgmatcha. Till exempel eyeliner och skor.




Eller varför inte örhängen, skjorta och skor?




Man har inte roligare än man gör sig!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards