Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Igeln - 7 juli 2008 12:33

Även mitt vardagsrum (och sovrum för den delen) är nedpackat eller flyttat. Jag sitter i det nu och skriver, och det känns ganska tomt. Jag skulle kunna använda golvet som ett dansgolv, och vem vet, kanske jag gör det om en stund. Musikutbudet är dock lite begränsat, alla skivor har flyttat till Linnégatan och jag har bara datorn och alla mina spellistor att tillgå, men nog går de att dansa till de med. Om man är lite okonventionellt inställd till dansmusik, vilket jag är, kanhända. Jag kanske borde skriva "röra sig till musik" istället. Vad som borde spelas för tillfället är den här skivan, den inleder oftast mina storstädningar, och storstädning är just vad jag borde hålla på med. Skivan finns inte på min dator, och kanske är det just därför jag inte städar heller. Jag borde plocka ihop alla småsaker, sortera, slänga och bära ner till källaren, men jag sitter här och glor på en skärm istället. Jag får väl kombinera städande och dansande, kanske till det här, som spelas just nu.


Såhär såg rummet ut för någon dag sedan:


Nedpackning av skivor är påbörjad. Snippe sorterar ut de skivor vi har gemensamt.


Utsikten från mitt fönster. Den finns förstås kvar...


En vägg. Skata, Surt sa räven och ett Knytt.


En hylla med 25 fack, varav 20 fyllda med böcker. Av dessa böcker får nu en exklusivt utvald skara trängas i 8 fack, övriga får kura ihop sig i ett skafferi. Det känns hårt.


Utsikt från sängen. Bland annat ser man fina lampan från mormor och morfars hem.


I fönstret.


 Det är här jag sitter, bänken har fått en liten frist. Den får tyvärr inte följa med till nya bostaden, det känns lite trist. Vi har hängt ihop länge.


En fåtölj i solsken.


Fler tavlor med motiv från Vem ska trösta Knyttet? och lite av sovalkoven.


 Spegeln får inte följa med, och bordet har ingen riktigt bra plats vad jag kan se just nu. Det känns också hårt. Vi har hängt ihop ännu längre.


Så. Det var det rummet. Nu ska jag börja packa ner mer av mitt liv. Och kanske dansa lite.


Av Igeln - 7 juli 2008 10:05

Jag har nyss ätit frukost framför datorn. Flingor och jordgubbar med mjölk, kaffe. Ett ägg också. När det var en solig dag senast läste jag Frukost på Tiffanys på gräsmattan. Idag är det en mulen dag, det känns som en utmärkt dag att gå till biblioteket och låna filmen på (jag vet att den finns att låna, jag har gjort det en mulen dag förr).


De skiljer sig åt litegrann; boken är inte särskilt romantisk, inte på det traditionella sättet i alla fall och den är lite mer vågad än filmmanuset. Jag tror dessutom att bokens berättarjag är gay, det är han ju knappast filmen. Båda Tiffanysarna är dock väl värda att upplevas, Audrey Hepburn är ju inte helt otrevlig att titta på heller. Fyfan.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards