Alla inlägg den 22 juni 2008

Av Igeln - 22 juni 2008 00:47

Idag är Assar på studiebesök hos Snippe, han är det ibland när jag får för dåligt samvete för att jag är en frånvarande mamma, Assar är en nyckelkatt, knackar på hos grannarna när det kniper och så. Ibland får han alltså följa med till Snippe på studiebesök, sitta på balkongen och spana på duvor, skrika på alla skåp tills vi öppnar dem, sitta i diskhon och titta på vattnet som rinner ner i avloppet, springa upp och ner i trapphuset, såna studier.


Idag har besöket ytterligare ett syfte än att stilla mitt gnagande samvete, idag stod även studium av gården på schemat. Assar, Snippe och jag gick och spanade in varenda buske på gården, Assar full av upptåg, jag med fickorna fulla med mutskinka. Det gick utmärkt. Det verkar funka att vara stadskatt, åtminstone idag. Vi gör ännu ett försök imorgon.


Nu sover han i sängen, på Snippes plats. Det gör han ofta. Sover på Snippes plats alltså. Förra gången han var här till exempel. Och Snippe respekterar Assars klor och vassa tänder så pass mycket än så länge att han bara suckar snällt och lägger sig i mitten av sängen istället, eller ligger sked med kattskrället hela natten, rädd för att bli biten eller klämma honom. Det kan inte vara lätt att leva med dubbla skadedjur; en igel och en fästing...


 


Denna syn mötte mig när jag kom ut från badrummet förra helgen. Två trötta personer. Däckade.

Av Igeln - 22 juni 2008 00:45

Titta, det syns så väl att vi är släkt, samma ögonfärg och allt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards