Alla inlägg den 19 juni 2008

Av Igeln - 19 juni 2008 07:18

igår, men väl andra semestrigheter. Promenad, nästan timslångt mobilsamtal med Helene (staten betalade tydligen) och sedan den där brunchen. På det följde stadsvandring där jag i princip blev hetsad att handla kläder. Lindajävel. (Nåja, så svårövertalad kanske jag inte var. Och så har jag nu en fin, gul skjorta att ha på mig på kalaset jag är bjuden på idag.) Efter shoppingspreen kom Kalle och lockade med oss på kulturvandring, upp till slottet och konstutställningar. Inte helt fel det heller.


Lämnade tre, fyra lådor med saker och mer än en sopsäck med kläder till Myrorna igår, nästan lika mycket slängdes på återvinningsstationen. För att vara en melankolisk, nostalgisk person upplevde jag det ovanligt befriande. Jag var visserligen tvungen att säga hejdå till alla saker innan jag gick från Myrorna, och klappa ett trasigt bord innan det slängdes, men dock. Befriande. Drömde inga mardrömmar om ledsna kläder och möbler inatt (drömde faktiskt att jag var ute och reste någonstans med Ace Frehley. Han verkar hemsöka mig om nätterna numera) (Och det får han så gärna, om han nu envisas. Men lite konstigt är det ändå).


Efter avyttandet av det både fysiska och mentala bagaget så handlades det tapas som intogs framför nya tv-skärmen hemma hos Snippe tillsammans med folköl, Linda, Kalle, Alexandra och fotboll. Mycket trevligt, bortsett från att en i sällskapet var väldigt ledsen och att Sverige förlorade.


Vaknade av en arg skata och Snippes väckningssignal imorse. Ska vandra hemåt strax, mata och släppa ut katt och sen vandra  vidare till Gränby, dels för att förbränna lite, dels för att handla mat och dryck till imorgon utan att behöva trängas.


Sen blir det bok!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards