Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Igeln - 18 juni 2008 09:15

Nu känns det som ledigt. Vaknade av fågelsång, har gjort mig en kopp kaffe och snart ska jag och Assar ut och promenera (förmodligen åt varsitt håll, han brukar inte vara så bra på att gå raka spår i hastigt tempo i någon större utsträckning) (men jag får ändå smyga ifrån honom, jag går källarvägen, han går ut genom den vanliga dörren, annars riskerar jag en kattskugga efter mig, en liten grå indian, och jag vill inte riskera att han korsar läskiga gator).


Balkongdörren står öppen, ute surrar en gräsklippare. Såna ljud gör mig glad, fast jag egentligen inte gillar att man klipper gräs. Surrande motorljud.  Det påminner om sommarlovsmorgnar för hundra år sedan, när jag brukade vakna av att farfar rakade sig, såna dagar när vi skyndade oss ut till Hölick, världens bästa badplats, och låg i den vita sanden hela dagarna.


Det blir dusch hemma hos Snippe, mitt nymålade golv ska få vila ännu någon dag, och sedan brunch (åh, detta hemska ord) tillsammans med Linda klockan 11. Vandra på stan, kanske handla någon sko eller någon byrå, vem vet, och sen har jag en bra bok som väntar hemma. Åh. Bra. Fint. Trevligt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards