Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Igeln - 15 juni 2008 22:22

är en oslagbar kombination, särskilt när man sitter under en filt i en soffa som är stor som en båt. Däremot var två av tre filmer så dåliga att vi var tvungna att stänga av dem. Då är det dåliga filmer.

Av Igeln - 15 juni 2008 00:34

I tisdags skrev jag på avtalet för min fortsatta tjänst i höst (så nu kan jag  verkligen ropa hej på rikt - HEJ!) och skulle uppge min adress. Jag börjar jobba i augusti, och i augusti bor jag minsann på Linnégatan. Så det blev alltså till att uppge Linnégatan som igeladress, för första gången hittills. Det kändes lite stort (Lite stort? Kan man säga så?). Det känns lite stort att fortsätta jobba på samma ställe också. Eller lite bra kanske det heter, fast då byter jag lite mot mycket.


Det känns också bra att jag snart kommer att kunna mitt hemtelefonnummer. Jag kan inte mitt nuvarande. I ett och ett halvt år har jag haft det, men det har inte fastnat. Jag minns att jag för några år sedan stod bakom originalet Per, (ett riktigt original av den gamla stammen, väldigt intelligent, excentrisk, snäll och även väldigt alkoholiserad) som bodde på samma gård som jag gjorde när jag var liten, i en bibliotekskö. Han skulle få ett nytt lånekort, och när bibliotekarien ville ha hans telefonnummer sa han att han inte kunde det, de var tvungna att kolla i telefonkatalogen "för jag ringer inte hem till mig själv särskilt ofta, höhö". Då fnissade jag, nu förstår jag honom precis.

Av Igeln - 15 juni 2008 00:29

Snippe och jag åkte en snabbvända för att eventuellt köpa en ny soffklädsel. Stor förändring av blivande gemensamt vardagsrum!


Det slutade med att vi kom hem med soffklädsel, tre bokhyllor och en 42 tum stor plasma-tv. Vad hände!? Smack sare bara. Och imorgon blir det fortsättning, ännu en hylla och flera hyllplan till de redan införskaffade behövs. Heja köphysteri!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards