Alla inlägg under maj 2008

Av Igeln - 5 maj 2008 17:55

Om man ska gå efter mina foton så verkar jag mest ha tittat på växter, färger och former i Danmark, och inte så mycket på mina medresenärer. Jag har en massa skulpturer, blommor, konstiga saker och krafs och ganska få ansikten dokumenterade. För att göra helgen rättvisa borde det finnas mera bilder på öl och god mat. Och blå himmel och mycket spatserande. Jag glömde ta dem bara. (Kanske får hänvisa till Snippes sida så småningom?) Eftersom en bild säger mer än tusen ord, och dessa bilder saknas så får jag väl försöka få med (bara några få ord)i skrift att värdarna Calle och Lina var mycket duktiga på att agera reseledare och sällskapet Manne och Sara var ypperliga reskamrater. Ja, Snippe också dårå. En riktig jävla parresa har det varit!


Här är i alla fall lite av vad jag tittade på i fredags, lördags och söndags:


 


 








Av Igeln - 4 maj 2008 23:13

steg har jag gått idag, de flesta av dem i Köpenhamn. Nu är jag hemma på svenska promenadmarker igen, där jag ska fortsätta tävlingen jag blivit inlurad i (det var Valborg! Jag var oansvarig!). Danmark var fina fisken. Det känns som att jag varit borta en vecka, men på ett bra sätt. Mer om det sen. Nu säng.

Av Igeln - 2 maj 2008 11:52

Färgar håret. Ahhhh, jag vill ta en kratta och kamma mig med. Det är det enda som skulle hjälpa känns det som. 15 minuters lidande kvar. Och efter det är det ungefär en timme kvar tills det bär iväg mot Danmark minsann! Jag borde stanna hemma och rätta nationella prov, men det finns säkert gott om tid för det en annan dag. Eller kanske en annan natt. Måndag natt har jag nog inget bättre för mig vad jag vet.

Av Igeln - 1 maj 2008 17:21

Den här synen mötte Snippe och mig när vi var ute och promenerade för någon dag sedan. Ett kattfönster med tillhörande katt. Kanske nåt av det sötaste jag sett på nåt vis faktiskt...


Av Igeln - 1 maj 2008 17:20

Av Igeln - 1 maj 2008 17:15

Inga bilder på valborgsfylla, inga bilder på demonstrationståg blir det idag. Men en utsikt från valborgsfrukostbordet, min söta bordsdam (tillika värdinnan) vid frukosten, en katt på balkongen som spanar på demonstrerande trastar och landskapsblommor på Snippes gård imorse.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards