Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Igeln - 21 maj 2008 20:12

Idag åt jag fullkornspasta med en konservburk blandade grönsaker, två slattar pesto och nån matsked matyoghurt till lunch. Middagen bestod av fullkornspasta, en burk makrill, krossade tomater och frysta gröna bönor (som jag dock tinat upp innan). Utöver det: tusen koppar kaffe. Spännande. Symboliskt. Ungefär som mitt liv har känts idag.


Jag har flängt upp och ner och hit och dit för att fixa ärenden i skolan, och när jag inte gjort det eller haft lektioner så har jag stressrättat religionsprov och skickat en massa jobbmail. Jobbiga jobbmail. Jag har också pratat med betygsstressade elever. Ungefär var sjunde minut knackar någon på dörren till vårt arbetsrum.


Andras liv verkar dock vara desto mer spännande, det är intriger vart man än vänder sig. Elever som vägrar prata med varandra, elever som vägrar gå på obligatoriska elevvårdsmöten, lärare som ogillar varandra mer eller mindre öppet, lärare som motarbetar varandra, elever som är sura på lärare, lärare som är sura på elever. Å, vilken underbar dag. Mera sånt.


Imorgon till exempel. Då blir det 6:19-tåget igen, rätta för glatta livet, lektionera, ärtsoppa till lunch och tvångsjogga på kvällen.


Mmmm.

Arg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards