Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Igeln - 17 maj 2008 19:13

Igår var det studiedag. Dagen innan var det lärarfest. Det innebar att jag istället för att rätta och bedöma, vilket jag egentligen tänkt göra, ägnade fredagförmiddagen åt sömn och seghet (förmodligen i likhet med de flesta övriga festdeltagare (jag var nog dessutom en av de mer skötsamma deltagarna)). Rätta får bli helgens nöje.

 

Det fanns dock studerande kvar på schemat för mig ändå. Jag fick släpa mig upp en stund på morgonen för att göra mig och lägenheten representativa, för 9:30 kom mäklaren för att studera, inspektera och värdera. Jag tror vi höll måttet, både jag och bostaden. Och hetsig var hon, jag hade tänkt sälja nån gång i slutet av sommaren, hon vill slänga ut lägenheten på marknaden fortast möjligt, nu är tydligen ett gyllene säljtillfälle. Jag har i ren chock gått med på det. Åherregud, vad har jag gett mig in på?

 

Lite senare på dagen kom Maja med några torpannonser jag i rollen som svensklärare skulle hjälpa till att analysera. Vetefan om jag var till nån större hjälp, men det var rätt roligt faktiskt. Jag gillar att vända och vrida på ord. Studera dem.

 

På kvällen var det dags för min stora studeringsinsats – Robert Plant och Alison Krauss på Hovet. En fin födelsedagspresent från mor och far! Jag tänker inte skriva någon recension här, men i stora drag håller jag med denne skribent, förutom att jag gillar Plants sång snäppet mer än hennes.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards