Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Igeln - 9 maj 2008 13:00

byggare kom. En kom insläntrande efter tio minuter, satt och gäspade lite och lovade att han skulle skriva klart allt hemma. Han fick gå. Fem minuter senare kom tre till. De var i alla fall goda nog att informera mig om att slutdatumet jag satt för deras sista arbete är en studiedag. Jag kommer inte ha en chans att träffa dem innan dess, för de är ute på praktik. Så nu blir det till att skriva brev till resten. Underbart.

Av Igeln - 9 maj 2008 11:00

Det är en ganska loj stämning i skolan idag. Alla hasar liksom omkring. Alla som är här vill säga. Klockan 12 har jag lektion med byggtreorna, varav de flesta var rätt glada i hatten igår. Undrar om de är lika glada idag. Jag gissar på icke så glada. Och icke så ens närvarande på lektionen. Just idag ska en lärarkandidat (som jag dessutom har pluggat religion tillsammans med för hundra terminer sedan) hänga med mig på den lektionen. Jahapp. Föredömligt.


Jag var i alla fall här sju imorse, glad som en trött lärka för att rätta klart nationella proven. Läsa, läsa, bedöma, bedöma. Ångest, ångest, göra om, göra om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards