Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Igeln - 7 maj 2008 20:45

Celina har ju lurat in mig i en stegtävling. Jag var full och lättlurad när jag gick med på det, men nu har jag fastnat. Helt plötsligt är det inte drygt att upptäcka att man glömt tvättmedlet uppe i lägenheten när man står i tvättstugan i källaren. För då får man ju lite extra steg. Att uttagsautomaten är trasig är bra, då får man ut fler steg. Mina elever som envisas med att sprida ut sig i biblioteket och korridorer när de ska skriva noveller är inte längre en källa till suckar utan en källa till steg.  Jag blir nästan en mer positiv människa av att räkna steg. Men också mer stressad eftersom jag försöker hinna gå till tåget istället för att cykla. Imorse upptäckte jag halvvägs att jag inte skulle hinna gå till tåget. Jag fick springa. Eftersvättades typ till Skyttorp.

 

Hursomhelst. Det här är inte bara en hysterisk sak, det är fan bra. För jag har inte på mycket länge varit så obekväm i mig själv som den senaste månaden. Samma sak för ungefär ett år sedan. Varför är det så? Så fort man ska börja skala av sig några av klädeslagren så blir jag plötsligt mer otränad, lite mjukare i kanterna. När det ska vara TVÄRTOM. Why, WHY?

 

Och ja, ja, jag vet att jag nog är smal ändå och blablabla. Men jag jämför bara med mig själv. Jag har gett mig själv lite för mycket godis, fet mat och öl och stillasittande på senare tid. Och trivs inte i resultatet. Nyligen syntes det även lite på vågen. Min otrivsel.

 

Så. Alltså. Bra med steg. Idag ligger jag inte lika bra till som tidigare dagar däremot, men jag har faktiskt gått på ett muskelpass idag, så jag skiter i att bli irriterad.

Av Igeln - 7 maj 2008 06:18

steg blev det igår. Om tio minuter ska jag traska några nya till tåget. Ännu en dag. Alla elever är så uppskruvade nu inför sommarlov och studenten och allt sånt. Det smittar av sig, fast på fel sätt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards