Alla inlägg den 27 april 2008

Av Igeln - 27 april 2008 15:53

Balkongen är städad och möblerad. Taklökarna är på plats. Jag har fått mina skott av mamma. Förutom svartöga och blomman för dagen som jag blivit lovad så fick jag dessutom blåsalvia och lejongap på köpet. Min krasse har börjat titta fram. Åh, det ska bli så fint, så fint. Nu fattas inget på listan, varken för mig eller Snippe, förutom den där jämrans rosenbönan, som verkar helt hopplös att få tag på. Nån röd slingerväxt ska det fan bli, jag är orubblig.

 

Ibland önskar jag att jag vore rökare, då skulle jag tillbringa mer tid på balkongen än vad jag gör annars.


   Blåsalvia


Lejongap


Om det vore så väl...

Av Igeln - 27 april 2008 15:33

är en film som säkert omnämns i boken 1001 filmer du måste se innan du dör, en bok Snippe jagat förgäves på stan idag. Cykeltjuven jagade dock inte förgäves inatt. Nu har någon stulit den… är det fjärde? cykeln av Snippe på mindre än ett år. Undrar om jag har smittat ner honom med min åkomma. Den blev dessutom stulen utanför mitt hus. Alla andra cyklar stod kvar i cykelstället.

 

Snippe beställer böcker via Internet istället, och kanske är det så tjyven kränger våra cyklar också.

Arg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards