Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Igeln - 25 mars 2008 20:59

Första planerna för balkongerna är klara. Första utkastet i mitt huvud i alla fall. Rosenböna, blomman för dagen och slingerkrasse tror jag att det blir på Snippes balkong. Kanske murgröna också. Det är slinger beställt! Slinger blir det! Jag tar allt utom rosenbönan och murgrönan till min. Men svartöga ska jag nog ha. Min balkong har inte lika bra slingeryta att erbjuda som Snippes.



Svartöga



Krasse



Rosenböna



Blomman för dagen



Murgröna



Av Igeln - 25 mars 2008 19:49


Jag trotsade allt som verkar vettigt i kattsammanhang och tog in påskris häromdagen. Än har Assar inte vält ut det. Än. Nu kan det snöa på ute, jag har ändå lite vår inne. Får lyssna på Blackbird , sätta mig framför en lampa och försöka få  ljuset i ögonen med jämna mellanrum så kanske jag går på min list helt och hållet för en stund.



Eller så får jag sätta mig vid köksbordet och glo in i de här solarna. Synd att de inte alls luktar gott bara.



Trumpna randkatten har fått tillfälligt sällskap av en randig och prickig tupp bördig från Skelleftehamn. Han verkar inte ha blivit gladare för det, men jag blir.



Assar har försökt piffa till Trumpna randkatten genom att pierca hans öron. Kanske blev Assar gladare av det, jag blev det inte. Säkerligen inte Trumpna randkatten heller.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards