Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Igeln - 24 mars 2008 17:28

Alla förberedelser är gjorda.

 

Golven är dammsugna och torkade, disken diskad, det är dammtorkat, till och med mellan alla stereodelar och under blomkrukor, skåpdörrar är avtorkade, tvätten tvättad, sängkläderna bytta… Allt är ju fint och bra så långt, men det är mer än så! Jag har tvättat överkastet, soffklädseln, polerat möbler med möbelpolish, torkat av alla jävla lister, bokhyllorna… Allt är skinande rent! Tillochmed Assar är nyborstad. (Man fick en ”putshandske” gratis vid köp av torrfoder, effektiv som borste och dessutom ett bra skydd mot vassa kattänder). Snippe har hjälpt mig att fixa fogar till diskbänken, det kändes nästan lika bra som att få trösklar. Ännu en bit av den ännu lite ofullständiga lägenhetssjälen på plats.

 

Nu sitter jag i Snippes soffa och skriver. Ska titta i Cityodling snart, dags att planera balkonger. I år ska det slås rekord. Snippe ligger i andra änden av soffan och tittar på 28 dagar senare.

 

Ikväll blir det sushi.

 

Imorgon blir det jag, Assar och nystädat hem. Och ledigt, ledigt, ledigt.

    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards