Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Igeln - 1 mars 2008 23:05

Haha. Ramlade över Moto boys hemsida. Honom har jag minsann både förföljt och tjuvringt till. Dock för någon annans räkning. Året detta begav sig var 1994 om jag inte minns fel. Räknar man ut hur gammal jag (och min uppdragsgivare) var vid denna tidpunkt faller mycket på plats.

Av Igeln - 1 mars 2008 17:41


Den här bilden tog Maja en dag när Assar var i tänkartagen. Nu är det omvända roller; jag ska planera en lektion i etik och moral tänkte jag, Assar har kommit in från duggandet och ligger och snarkar i soffan. Annars ser det ut precis som på bilden förutom att min tröja är grå idag.

Av Igeln - 1 mars 2008 16:39

Gråväder. Är det höst, vinter eller vår ute? Jag är inte helt säker på vilken årstid det ska föreställa.

 

Jag och Snippe har varit ute och fettbrännarpromenerat ute i gråheten och fantiserat om mat.

Haha. Smått tragiskt.

 

Sen besökte vi UF-mässan på Fyrishov, jag har handlat trosor och gammaldags karameller.  Alla elever i jag har i svenska i tvåan ska starta ett eget företag (det verkar som en ganska rolig sak med det programmet) (och att de får vara ute och praktisera en massa. Bor ni i Uppsala kan ni gå och titta på praktikanterna i olika klädbutiker. Chansen är rätt stor att jag har dem i svenska. Fråga dem nåt om språk- eller litteraturhistoria). I alla fall. Två av företagen ställde ut sina montrar på den här mässan. Och eftersom jag bor 3 minuter därifrån så tänkte jag gå dit och stödja lite. Och visa upp dem för Snippe och Snippe för dem. (Så de vet vem de har beordrat mig att skaffa barn med?) Sagt och stöttat, nu sitter jag här med en strut hårda karameller och fyra trosor. Faktiskt goda karameller och fina trosor. De är även bra elever. Jävligt reko. Reko är nog helt rätt ord för att beskriva dem.

 

Vaknade med huvudvärk imorse och kunde inte avgöra om det berodde på två (!) after work igår eller om jag är på väg att bli sjuk. Nu mår jag bra igen, så kanske det hade med ölen att göra. Först öl klockan 16 med lärare på Katalin. Sen hem, två korvmackor, ett glas mjölk och sen öl klockan 19 med Sats-personal på Katalin. Platschefen ska sluta. Jag minns när han började jobba som säljare, när han var helt ny. Vi jobbade ihop för första gången och han stod med mig bakom receptionsdisken. Jag visste inte riktigt var jag skulle placera in honom, men sen började vi prata om Sagan om Ringen och film, och han sorterades in bland de goda. Han är en av de snällaste visade det sig. Dessutom kan man ringa honom vilken tid på dygnet som helst och fråga om kladdkakerecept. Han kan det utantill. Och god blir den. Praktiskt. Problemet igår var bara att jag ville dra efter en timme, det var disktrasevarning på mig. Pinsamt och konstigt nog var jag den enda som dykt upp, så jag fick vackert sitta kvar till 21, då de andra behagade komma. Tung fredag. Och tungt lördagshuvud. Kanske hjälpte gråvädret till också. Och att jag promenerade utan halsduk och vantar.


Nu är det bra. Både huvudet och övrigt tungsinne. Lyssnar på Miles Davis (bra gråvädersmusik), suger på en hård karamell, ska ta en kopp te, en dusch och prova nya trosor. Gråkatten är ute. Kanske ska ropa in honom först. Sen blir det sushi till middag ikväll. Allt blev ju fina fisken (eh... ehrm.) trots seg start.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards