Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Igeln - 17 februari 2008 16:33

Ibland händer det ju att man förflyttas tillbaka i tiden när man lyssnar på viss musik, kanske inte alltid, men när förutsättningarna är de rätta. Idag flyttades jag tillbaka i tiden och till en särskild låt för att väderförutsättningarna var de rätta. Solen lyste på Sköldungagatans trottoar på samma sätt som den gjorde en vårdag för nio eller tio år sedan då jag gick på Hällbygatan, fick solen i ögonen och lyssnade på Deep Purple. Försökte hitta låten på Youtube, ”min” version verkade inte finnas men den jag hittade funkar den med. Extra lustigt (för mig i alla fall) är att jag minns att för alla de där åren sedan hade jag fått minidiscen jag gick och lyssnade på (det var sannerligen svunna tider!) av Snippe. Har för mig att jag fick den (men det var ett beställningsjobb) när vi var på Grand på någon av de otaliga spelningarna man gick och beskådade på den tiden. Den hette Best of Deep Purple by Kribbe. Detta lyssnade jag alltså på då, en solig vårdag innan all snö var bortsmält. Ett bra minne!

Av Igeln - 17 februari 2008 16:02

Nya trösklar på fredagen. Det kändes som att en knut i själen löstes upp. Jag kände verkligen hur saker föll på plats, inte bara i lägenheten utan även i mig. Enorm lättnad. Visste inte att jag gått runt och haft så stor ångest över att bo i en lägenhet utan trösklar, men tydligen. Nu är jag färdiginflyttad, på allvar liksom. Dryga året senare…

 

Festligheter till sent, sent på lördagen. 


Sovmorgon på söndagen, bra, så att man har tid att räkna Snippes fräknar, sen solskenspromenad och skräpmat, nya vägar hem, snödroppar inne på en gård, varm dusch. Efter det Cissi på besök, te och bullar. Hon gick för en liten stund sedan. Assar ligger och spinner i soffan, solen lyser in och gör vackra mönster på väggarna. Françoise Hardy, för övrigt en av de allra snyggaste personerna jag vet, i högtalarna, vilket passar lite extra bra en solig vårdag, särskilt när man har fransktalande gäster. (Alltså hon kan tala franska om hon vill, men knappast med mig! Eller, ja vill hon så kan hon ju det med, men det är inte särskilt troligt att jag svarar.) (...)  


Inget att förbereda, inget att stressa inför. Sportlov. Snart blir det filmkväll. Fint liv! Jag har dessutom nästan kommit över min rosilska, haha. (Pratade med mamma i telefon häromdagen, hon, och särskilt pappa, hade också blivit asförbannade. Han hade härjat om att det var fascism. Fina föräldrar!)


Jag var tvungen att smita in på en gård och fotografera, det var lite läskigt, så det blev inte bättre än såhär...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards