Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Igeln - 12 februari 2008 20:47

Fick nog av skabbintaget igår och började nytt liv imorse, åt en bra frukost, välbalanserad lunch, banan till mellanmål, äpple och c-vitamin när jag kom hem. Sen blev det träning, lyfte tunga saker och gick på core. Cyklade hem och åt nyckelhålsmärkt soppa. Sen kaffe. Och fem bullar…

 

Nu ska jag plocka undan lite så att jag behåller födelsedagsstämningen i lägenheten åtminstone någon dag till, sen är det dusch och tv-soffan som gäller igen. Ikväll är det seriestart för Klass 9a. Man måste ju se proffsen in action, även om det är äldre slynglar och slynglor jag hanterar. Tv-soffan och en kopp rött te (kanel och ingefära, nyinköpt). Fan vad lärare jag kommer att känna mig.

 

Faktiskt, apropå att känna sig som lärare, häromveckan pratade jag med en relativt nybliven bibliotekarie om våra respektive yrkesval; att inget av jobben har någon vidare vacker arbetsmarknad där man kan strosa omkring och plocka åt sig ett schysst jobb man vill ha direkt. Hon sa ”ja, hade man vetat det från början hade man kanske valt en annan inriktning” och jag sa ”jaa…” men tänkte för mig själv ”va!? Men vad skulle jag vara då? Det hade ju inte funkat, det är ju gymnasielärare jag ska vara!” Och det hade jag egentligen inte insett att jag själv tyckte förrän då. Jag har alltid känt att jag liksom råkade halka in på det för att jag läste en massa svenska, och nu plötsligt var allt så självklart! Det var en ganska fin insikt, även om det egentligen är drygt. Det hade ju varit bra om jag var gjord för att ha ett välbetalt yrke vars arbetsmarknad skriker efter en. Men icke. Jag ska tydligen vara gymnasielärare. Och det var ju förstås bra att jag kom på det, eftersom jag har pluggat i sju år, varav sex år studier på ett eller annat vis har med mitt yrke att göra och dessutom börjat arbeta som det…

 

Nej, nu är det plock, dusch, soffa, tv, te.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards