Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Igeln - 4 februari 2008 11:06

När jag tränade i lördags spelades för övrigt D’yer mak’er i satshögtalarna. Vad är det som händer? Jag vill skicka rosor till musikansvarig.

 
Av Igeln - 4 februari 2008 10:52

Helgen inleddes något olycksbådande. Av någon för mig nästintill outgrundlig anledning beslöt jag mig för att sitta kvar på jobbet en stund på fredagen. Jag tror att det berodde dels på att jag ville planera klart, men nästan lika mycket berodde på att jag var för trött för att gå till tåget. Nåväl, jag beslöt mig för att ta 16:05-tåget, packade ihop och vandrade iväg, lite glad över att solen faktiskt fortfarande syntes. Den glädjen rann av mig när jag kom fram och tåget var inställt. Jaha. Bara att promenera runt i trivsamheten då. Som på beställning började det även regna. Jag gick runt en stund och mötte bara människor med uppgivna ansiktsuttryck, varav ett stort antal (människor, inte ansiktsuttryck) bar på systemetkassar. Handlade nötter och ett äpple på ICA eftersom jag höll på att dö av energibrist, och traskade tillbaka till stationen. Äpplet var ruttet.

 

Åkte med 16:35-tåget till Uppsala. Klev av och upptäckte samtidigt att min mp3-spelare inte låg i fickan som den oftast gör. Snabbkollade i väskan – nej, inte där heller. Kastade mig tillbaka på tåget, där folk stod packade som sillar eftersom hälften av dem skulle ha åkt med föregående tåg egentligen, och spanade vid sätena. Nej, inte där heller. Kastade mig tillbaka mot dörrarna. De gick inte upp. Tåget stod stilla, men jag kom inte av. Jag fick åka med till Knivsta. Jävligt upplyftande. Väl i Knivsta hade det börjat spöregna och himlen var kolsvart. Tåget tillbaka till Uppsala var inställt. Nämen! Klev så småningom på ett regionaltåg tillbaka och kände mig rätt liten och ynklig. Och arg.

 

Efter det verkade jag ha straffats klart för vad det nu jag behövde straffas för, för resten av helgen har varit bra. Blev tröstbjuden på megabuffé av Snippe på fredagen och så hittade jag ju Job på nätet, och lördagen och söndagen spenderades i stillhetens tecken. Tränade (fick lämna mitt kort till receptionisten! Och ska träna ihop till en satshanduk!), lagade god mat och drack surt vin som byttes ut mot öl på lördagen, sen tränade vi på att ta det lugnt. Vi var ganska duktiga! Träning och skräpmat på söndagen. Bra dagar, fint sällskap.

 

Och nu: måndag. Långa religionslektionen avklarad – den räckte i alla minuter och blev bra. Mycket nöjd med min insats. Även med några elevers. Fint samarbete.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards