Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Igeln - 31 januari 2008 22:02


Idag hjälpte jag Kritan att flytta. Tidigare bodde hon i Tierp, 2 trappor upp. Nu bor hon i Uppsala, 100 trappor upp. Minst. De hederliga brevbärarmusklerna kom till nytta, och ännu verkar de vara vid någorlunda gott liv. Däremot börjar jag ana en viss strejkrisk inför imorgon i de muskler man liksom inte är medveten om att man har annars...


Apropå muskler, så tränade jag några såna som satsmedlem för första gången igår. Medlem! Konstigt! Jag har arbetat där sedan 2001 i olika former. Längre än alla i receptionen (eller repan som det heter, till allmän förvirring för de flesta musiker man pratar med), ja, förutom hustomten Kay förstås. Man skulle kunna tro att det inte skulle vara så annorlunda att träna, men jo. Det var det. Det kommer att vara konstigt att inte kunna stövla in i sunkköket och snacka skit med resten av personalen. Drygt att behöva ta med sig sina skor hem varje gånga man tränat. Dyrt att inte kunna tjuva frukt och proteindryck. Å andra sidan behöver jag aldrig mer le naturligt på beställning. Aldrig mer skrika hej och hejdå till varenda jävel som går in eller ut på stället. Stort plus.


Och jag tror nog att jag kan stövla in i köket ändå.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards